Ik kan mijn voorhuid niet over mijn ... Krijgen wat kan ik hier mee doen ?

Ik durf er ook niet goed mee naar me ouders te gaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je geen zorgen, hier is wat aan te doen. Maar dat krijg je nu even niet zelf voor elkaar en het gaat ook niet vanzelf over. Even naar de huisarts gaan is de enige oplossing. Als je er echt niet met je ouders over kunt praten -wat trouwens best jammer is- kun je dat ook buiten hen om doen, de huisarts heeft geheimhoudingsplicht. Wees niet gelijk bang voor een chirurgische ingreep zoals een besnijdenis want er zijn ook andere oplossingen mogelijk, de dokter kan je daar meer over vertellen.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook hier voor meer uitleg: http://www.goeievraag.nl/vraag/schuif-voorhuid-eikel.122384

Antwoorden (10)

Over je eikel krijgeb bedoel je ?
Kun je em wel goed naar achter halen zodat je goed bij de eikelrand kan komen ?
Het lijkt mij dat je je voorhuid er makkelijk overheen moet kunnen halen zodat de eikel beschermd is mits je besneden bent..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker mee naar je dokter gaan (en wellicht eerst naar je ouders)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vinden je ouders echt niet erg hoor. Je bent hun kind, weet je nog?

Maar je hoeft het hun ook niet te laten zien. Vertel het ze wel en zeg dat je graag een afspraak bij de dokter wilt.
Misschien moet je besneden worden, of heb je van nature een kortere voorhuid. Als je er geen last van hebt, is het niets ernstigs.

Gewoon even bij de dokter langs gaan, dan is dat weer een zorg minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaans gebruikt men de term "fimosis" voor een nauwe voorhuid.
Als de voorhuid te nauw is kan deze niet over de eikel geschoven worden.
Maar echte fimosis moet worden onderscheiden van een "normale" nauwe voorhuid.
Bij veel jongens die geboren worden zit de voorhuid aan de eikel vast.

Bij fimosis is er sprake van een nauwe ring aan het uiteinde van de voorhuid.
Door deze, dikwijls wat wit uitziende, ring is de opening erg smal.
De huid heeft niet de normale soepelheid, waardoor oprekken niet lukt.

Je kunt het probleem proberen op te lossen door clobetasol crème (Dermovate crème 0.05%) te gebruiken. Je huisarts kan je dit voorschrijven.

Je brengt dit gedurende een maand (2 x daags) aan op het vernauwde deel van je voorhuid.
Hierdoor kan de voorhuid iets dunner worden en soepeler worden.
Na twee weken begin je met het terugschuiven van je voorhuid.

Lees meer hieronder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie toevoeging, dat van die crème.
Had ik vroeger ook, verdwenen na ontmaagding... :) Probeer het eens in bad of onder de douche? Zo niet, even naar de arts..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, onder de douche.. Steeds een stukje verder gaan en vaak doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zo dat je rond die leeftijd je eikel moet schoonmaken en daarbij moet je dus de voorhuid over je eikel trekken, als je dit niet doet groeit de huid niet mee, dit maakt helemaal niet zo veel uit zolang je vanaf nu maar elke dag onder de douche het steeds iets verder probeert te schuiven komt het goed, en dat gezeur over dokters is onzin. Ik weet dit omdat ik het een half jaar geleden ook had, maar ik ben er toen in twee maanden vanaf gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De een kan het zelf oplossen, de ander heeft een groter probleem en heeft daarbij hulp nodig. Niet meteen afdoen als gezeur.
Ik moet eerlijk toegeven dat het mij ook niet lukt. Ben pas wel naar de dokter geweest. Ze zei dat ik elke dag een beetje moest rekken, en als het niet lukte moest ik terugkomen om een zalfje te halen. Sinds ik seks heb lukt het naar beneden rekken wel iets makkelijker, want ik gebruik condooms met extra glijmiddel. Ik doe trouwens mijn condoom helemaal over mijn huid heen die nog omhoog zit, zal wel fout zijn xD.

Dus elke dag een beetje proberen naar beneden te doen. Wanneer jij je piemel eerst een tijdje in een glas warm water heb gedaan, of in een warm bad heb gelegen lukt het een stuk makkelijk. Gaat het nou echt niet lukken, dan moet naar de huisarts. Die zal dan een zalfje geven, wil dat ook niet werken raad de huisarts je een besnijdenis aan. Ik ben daar zelf geen voorstander van, daarom doe ik dat echt als laatste redmiddel. Ik hoor wel vaak dat het makkelijker schoon te houden is, en dat je dan seks langer volhoud. Kijk maar wat je doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst moet de invalshoek veranderen.
Je voorhuis is niet te klein, maar je eikel te groot ;) Klinkt al wat stoerder.
Ik had hetzelfde. Doktertje gepakt en wordt binnenkort besneden. Het was bij mij een huidziekte maar er zijn tal van oorzaken en het lekkere is als je naar de Dok bent geweest je gewoon weet wat er aan de hand is! En het enige wat ik gemerkt heb bij de dokters die ik gesproken heb (beiden man) was dat ze er er heel relaxt mee omgingen en begrepen hoe genant de situatie voor je kan zijn. Gewoon doen man ;) Als je het gedaan hebt kun je er ook niet meer tegen op zien!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een familielid van me had dit exacte probleem, alleen was het niet mogelijk om met een zalfje of oefeningen op te lossen. Hij heeft een operatie ondergaan en is verschrikkelijk blij met het resultaat. (...) Zijn ouders waren alleen maar trots dat hij naar hun toe durfde te stappen.

De drempel voor jouw probleem om stappen te gaan ondernemen is inderdaad heel erg hoog. Maar hoe langer je het uit stelt hoe moeilijker het word.