zijn genitiale wratten uitsluitend een soa

en wat zijn de behandelmogelijkheden?
(er staat een gigantisch stuk over in ons biologieboek, maar niet echt iets duidelijks, vandaar deze vraag)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder foto is het moeilijk om uw ,,zaak,, te beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het staan in mijn biologieboek zonder foto

Het beste antwoord

Ja, volgens mij wel.
Wat goed dat daar uitgebreid aandacht aan wordt besteed!

Gebruik een condoom!
Mensen die ‘veilig vrijen' en weinig wisselende seksuele contacten hebben, hebben minder kans op genitale wratten, dit geldt ook voor mensen die condooms gebruiken. Condooms beperken de kans op genitale wratten, maar bieden geen 100% bescherming. Vooral als de wratjes op plaatsen zitten die niet door het condoom worden bedekt. Toch is het raadzaam condooms te gebruiken, omdat de vaste partner vaak al geïnfecteerd is, ook al heeft hij of zij geen wratjes. En met het oog op preventie van andere soa.

Bespreek het met je partner!
Condoomgebruik bij een vaste partner wordt dus geadviseerd. Op het moment dat er zichtbaar wratten aanwezig zijn, kan er beter geen geslachtgemeenschap plaatsvinden, omdat het risico van overdracht dan groter is. Wanneer een man wratten heeft op de penis en geslachtgemeenschap heeft met een condoom, is de kans van vermenigvuldiging van de wratten bij de man zelf, erg groot. Het algemeen advies is dan ook, geen geslachtsgemeenschap bij zichtbare wratten.

duidelijke info op
http://www.genitalewratten.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (2)

Genitale wratten worden bijna altijd overgebracht door seksueel contact. Ze horen bij de soa's (seksueel overdraagbare aandoeningen). Maar het is niet uitsluitend een soa. Het virus dat de wratjes veroorzaakt is het humaan papillomavirus (HPV). Dit virus is erg besmettelijk. De helft van de bevolking is minstens een keer besmet geweest. Maar lang niet iedereen krijgt klachten. Waarschijnlijk krijgt maar een van honderd besmette mensen wratjes. U kunt het virus dus dragen zonder wratjes te krijgen. U kunt dan wel anderen besmetten.

Heel soms raken mensen besmet door een gebruikte handdoek of washand. Het is belangrijk om dit te weten als u genitale wratten bij uw kind ontdekt. Dat betekent dus niet meteen dat uw kind seksueel misbruikt is.

Besmetting met genitale wratten is moeilijk te voorkomen. Zelfs een condoom helpt niet voor honderd procent.

Genitale wratten hoeven alleen behandeld te worden als u er last van hebt. Zonder behandeling verdwijnen ze bijna altijd vanzelf binnen twee jaar.

Door een behandeling verdwijnen alleen de wratjes. Het virus blijft in uw lichaam en kan later opnieuw wratjes geven. U kunt anderen na behandeling ook nog steeds besmetten.

Voor de behandeling van genitale wratten krijgt u een vloeistof of crème die u op de wratjes moet smeren. U hebt er een recept van de huisarts voor nodig. Helpt dat niet? Of hebt u heel veel wratjes? De arts kan ze dan net als gewone wratten wegbranden of bevriezen met stikstof. Ook behandeling met een laser kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
autsj! :P +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze aan de achterkant zitten kun je beter iemand vragen om je te helpen met aanstippen. Dit om te voorkomen dat je teveel omringend weefsel wegbrandt met dat chemische goedje. :-)
Nee je kunt zo ook "zomaar" krijgen net als gewone wratten.
Ze worden wel als SOA aangemerkt omdat ze wel besmettelijk (kunnen) zijn als je vatbaar bent.
Behandeling via een arts (dermatoloog) die kan ze verwijderen. De kans dat ze weer terugkomen is wel groot vaak bij verminderde weerstand.