Kan iemand met epilepsie zonder problemen seks hebben?

een vraagje een oud klasgenootje van mij van 2009 had last van epilepsie toen dacht ik stel voor dat hij ooit een vriendin of vriend krijgt kan zo iemand dan seks hebben? want het schijnt dat zo iemand een epilepsie aanval krijgt door spanning en drukte Krijgt zo iemand dat met seks ook? miss domme vraag maar het hield me wel bezig

13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet er geen antwoord op, maar vind het absoluut geen domme vraag, vandaar +!
molenaar
13 jaar geleden
Ok mooi dan

Het beste antwoord

Ikzelf heb ook epilepsie en idd ook aanvallen tijdens stress en drukte. Maar gelukkig niet tijdens de seks. Dit komt ook omdat het ook weer een hele ontspanning is en je het kan zien als fijn. Stel dat je het echt tegen je zin in doet dan kan je wel een aanval krijgen maar niet als je het zelf ook wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
molenaar
13 jaar geleden
dank je voor jou antwoord hier kan ik mee verder weer wat geleerd zo

Andere antwoorden (2)

een epileptische aanval kan in principe elk moment voorkomen. het wil niet zeggen dat een bepaalde emotie of spanning altijd triggert tot een aanval.

het zou dus voor kunnen komen dat er een aanval komt door/voor of tijdens de sex, maar het hoeft niet zo te zijn dan het hebben van sex garant staat voor een aanval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een..geen domme vraag.
twee.. ja dat kan,,die persoon kan door een hevige inspanning(sex) een aanval krijgen.
Maar stel de persoon met wie je sex hebt ervan op de hoogte,dan is er niets mis.