ik heb3 maanden pil gebruikt en bij mijn laatste strip gevreeen met me vriend maar niet dat hij klaarkwam in mij is er een mogelijkheid op zwanger?

ik zit nu 3 maanden aan de pil en slik elke ochtend in maar niet altijd op dezelfde tijd maar wel in de ochtend, maar
eergisteren heb ik mijn laatse pil ingeslikt en die dag hebben ik en mijn vriend gevreeen maar het was meer van fftjes genieten en toen haalde hij em eruit maar hij kwam nog lang niet klaar maar waarschijnlijk zal er wel voorvocht eruit zijn gekomen was ik op dat moment ook gewoon beschermd tegen zwangerschap of is er een kans op zwangerschap? want ik moest gister ongesteld worden maar ben t vandaag nog niet maar ben wel es vaker overtijd maar nu maak ik me tog beetje zorgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ooit de bijsluiter van de pil gelezen, zou je echt eens moeten doen, scheelt je een hoop onnodige zorgen.

Antwoorden (6)

in principe zit je in je stopweek. als jij op tijd weer met de pil begint ben je gewoon beschermd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt elke dag de pil ongeveer op hetzelfde tijdstip hebt genomen, en je vriend is echt niet klaargekomen, dan is de kans dat je nu zwanger bent heeel klein! Gewoon even wachten, dan zal je wel weer ongesteld worden.

Je weet het natuurlijk nooit zeker, dus je kan altijd wat tests volgen. Maar volgens mij kan je vrij zorgeloos van het beste uitgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil echt trouw hebt geslikt dan is de kans zeer klein dat je zwanger zou kunnen zijn. Wil je het zeker weten dan even je volgende menstruatie afwachten om vervolgens te testen als je niet ongesteld word. Je kunt ook de morning after pil halen als je het niet vertrouwd en zeker niet zwanger wilt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij twijfel de morningafter pil gebruiken, die is zonder recept te verkrijgen bij de apotheek. Maar als jij al 3 maande de pil keurig netjes slikt , is het erg onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Maar niks is onmogelijk. Het kan ook zijn dat je vanwege je ongerust naken ( spanningen ) gewoon wat later ongesteld bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij ongesteld worden noemt is een onttrekkingsbloeding die niets te maken heeft wel of niet zwanger zijn!

De onttrekkingsbloeding is een direct gevolg van hormonale veranderingen t.g.v. de pil en zou ook gebeuren als je zwanger bent.

Gezien jouw verhaal denk ik overigens niet dat je zwanger bent, want je slikt elke ochtend de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel gewacht met vrijen tot je de eerste pilstrip had leeggemaakt? De pil beschermd namelijk niet meteen na het innemen van de eerste tablet als je net met de pil begint!

Je kunt niet zwanger zijn van de vrijpartij die je na het slikken van je laatste pil hebt gehad, want dat is niet het moment van de eisprong, dat is er meestal een dag of 10 voor.En dan ben je vruchtbaar. Dus maak je geen zorgen, ik denk dat het vanzelf komt.