Waarom is er zoveel schaamte en taboe rond sexualiteit en lustgevoelens, terwijl het eigenlijk zo natuurlijk is en iedereen het heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Omdat er heel wat perversiteiten rond bestaan,en dit is iets voor zich te schamen.

Maar de manier waarop mensen het leven doorgeven is subliem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel schaamte en taboer is er nog over deze onderwerpen? Volgens mij valt dat in Nederland reuze mee. Nee, we gaan niet allemaal de hele dag in ons nakie lopen en met elke persoon die we tegen komen en leuk vinden sex hebben. Dus wat versta je onder dat taboe en de schaamte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schaamte en taboes stammen uit een tijd waarin normen waarden veelal uit geloofovertuiging werden nageleefd.
Tegenwoordig is dat veel minder en worden taboes doorbroken en komen mannen en vrouwen uit voor hun sexualiteit en lusten.
We voeden onze kinderen veel vrijer op dan 100 jaar geleden en daar hoort ook bij, minder schaamte en minder taboes.
De vraag is wel waar houd schaamteloos op en begint vulgariteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Religie heeft een hoop kapot gemaakt...