ik heb onveilige sex gehad met een jongen maar ik ben aan de pil & 2 dagen daarna ben ik ongesteld geworden! tijdens de pil wat betekend dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Tijdens de pil betekent dat je onveilig sex hebt terwijl je gewoon elke dag je pil slikt

Het betekent ook in elk geval dat je niet zwanger bent !

aangezien spermatozoiden een dag of 3 kunnen overleven in jouw lichaam,en jij bent ongesteld geworden na 2 dagen.
dus alle troep is er nu uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20 minuten leven ze door
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mamamandy: nee, gemiddeld 48-72 uur, met uitschieters naar vijf dagen. Na twintig minuten komen ze net aan in het deel van de eileiders waar een eicel vlak na ovulatie kan zijn. Als ze op dat moment al doodgingen werd de kans op zwangerschap wel héél klein. @BSB: 'alle troep er nu uit'? Wat bedoel je daarmee? Tijdens een menstruatie of doorbraakbloeding komt het bloed niet uit de eileiders (waar de spermacellen heen zwemmen), het is dus niet alsof ze er met het menstruatiebloed uit spoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mamamandy
Komt sperma niet in de vagina terecht, heeft het een levensduur van ongeveer 5 minuten. Het is echter wel degelijk mogelijk dat zwangerschap ontstaat omdat sperma indirect in de vagina terechtkomt, bijvoorbeeld door een vrouw met een vinger te bevredigen waar nog sperma aan kleeft, of door anale seks waarbij het sperma uit de anus in de vagina loopt. Het is daarom zaak om, wanneer zwangerschap niet gewenst is, ook indirect contact van de vagina met sperma te vermijden. Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder. Er zijn echter uitzonderingen bekend van zaadcellen die na vier tot vijf dagen nog in leven waren. Factoren als stress, alcoholgebruik en roken hebben invloed op de levensduur van sperma. @suzyq
tja vrouwen hebben meer verstand van hun lichaam he
maar evengoed klopt mn theorie wel,zwangerschap is zowat onmogelijk vanwege de pil dus minnetjes zijn nergens goed voor he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@BSB: als ik in een reactie een vraag stel, wacht ik sowieso met het eventueel geven van een minnetje tot ik antwoord heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suzyq mijn fout,vanwege het commentaar verwachtte ik het minnetje van je...
excuus
De kans dat je zwanger bent is klein,maar niet onmogelijk.Lees mijn reactie op het antwoord van BSB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de pil netjes volgens instructies hebt geslikt, niet ziek bent geweest (diarree/overgeven) en geen antibiotica of sint Janskruid hebt geslikt, ben je heel goed (ongeveer 99,5%) beschermd tegen zwangerschap.

Waarschijnlijk is dit een zogenaamde doorbraakbloeding. Als je de pil slikt, en vooral als je hem nog niet zo lang slikt of als je je stopweek overslaat, kan dat wel eens gebeuren. Het heeft niets te maken met de seks die je hebt gehad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: volgende keer weer een condoom gebruiken, dan ben je nog beter beschermd tegen zwangerschap. Bovendien heb je met alleen de pil geen bescherming tegen ziektes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een doorbraakbloeding hebt, niets ergs, dan is je pil gewoon te licht of je slikt hem al te lang door, je bent iig niet zwanger nu.
Wel heb je kans op een soa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent in ieder geval niet zwanger, anders zou je niet ongesteld worden! weet je zeker dat het echt 'menstruatie' is?
hoelang ben je al aan de pil?
als dit een korte periode is ( korter dan 1 jaar ) kan het spotting zijn. spotting is dat je bloed terwijl je de pil slikt, kan iedereen overkomen.
als je al langer aan de pil bent ( 2 jaar of langer ) kan het zijn dat je een te lichte pil hebt voor de hoeveelheid jou hoeveelheid bloed, je kan altijd even langs de huisarts gaan