hoe effectief is een condoom?

ik gebruik de pil wel, maar de eerste strip is nog niet uit.Ik ga er nu even van uit dat de pil nog niet werk. We willen wel seks hebben. Is een condoom alleen dan genoeg om niet zwanger te raken? ik wil echt geen kind, en hoe groot is de kans dan dat het condoom niet zijn werk doet of scheurt?

Toegevoegd na 9 minuten:
maar als je de pil neemt, krijg je nooit je maandstonden, maar een onttrekking die niet helemaal natuurlijk is, dus hoe kan je dan weten dat je zwanger bent?
en tot wanneer kan je abortus doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Als je een condoom goed gebruikt is de kans minimaal,

in procenten uitgedrukt, ongeveer 0,01% te verwaarlozen
(anders heb je altijd nog de morning after pil, en ook abortis is tegenwoordig uitgevonden)

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit percentage is nergens op gebaseerd, ik wou slechts aanduiden dat de kans zeer klein is,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is klein maar het is niet onmogelijk.
Het is mij in 28 jaar maar 1 keer overkomen dat een condoom scheurde.
Sommige onderzoeken hebben het echter over 1,5%

Maar met de combinatie van pil en condoom mag je er vanuit gaan dat de kans op zwangerschap heel erg klein is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn huisarts zei tegen mij (ik had dezelfde vraag) dat een condoom erg betrouwbaar is, mits je er correct mee omgaat en dat wil zeggen: er niet in bijten, niet met lange nagels erover heengaan etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gehoord dat een condoom maar 80 procent beschermd. Ik slik geen pil en gebruik een condoom en tot nu toe gaat dit goed :-)). Maar als je de pil slikt kan je elke maand stoppen om de menstruatie op gang te laten komen. Echter kan je ook bloed verlies hebben wanneer je wel zwanger bent. Maar de kans is zo minimaal. De eerste maand is hde pil niet betrouwbaar omdat het een eicel op KAN wekken. Kans is ook heel klein maar om net zoals alle bijsluiters nemen ze geen enkel risico. Je kan er vrijwel vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Anders gewoon een kruitvat test (2 voor 5 euro) op de dag dat je eigenlijk moet menstrueren en abortus kan tot 24 weken. Al zou dit zonde zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een condoom goed gebruikt, is de kans heel klein dat ie jullie niet beschermt.
bij mij is het 2 keer overkomen dat ie scheurde en heb hem wel correct gebruikt.
wil je het zeker voor het onzekere, wacht dan nog ff tot dat je zeker weet dat de pil je beschermt en gebruik dan alsnog een condoom, want alleen de pil is ook niet geheel 100% betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zo'n zorgen over maakt is het misschien verstandiger om te wachten tot de pil helemaal betrouwbaar bij je werkt. Dat lijkt me een stuk relaxter! En dan op tijd slikken en niet vergeten, anders is het risico op zwangerschap weer een stuk groter.