mijn vriend heeft een erectie probleem waar hij nogal onzeker over is, wat kan ik hier aan doen?

tijdens voorspel is er niks aan de hand maar als het dan op seks aan komt verdwijnt de erectie.. we hebben hier door nog geen seks gehad.. en dit is een gevoelige snaar voor ons beiden..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (6)

Tijdens het voorspel doet ie het wel zeg je, dus er is niets mis mee, en wanneer het eropaan komt gaat ie voor de vloer.
Hele duidelijke conclusie, zenuwen

Wat je daar aan moet doen? De snaar wat ongevoeliger maken, praat er gewoon over, haal de druk van de ketel en maak er een paar grapjes over (met elkaar, dus lach hem niet uit, haha)
Als er teveel spanning op dat ene moment komt te staan, dan krijgt hij plankenkoorts.
Zijn aandacht moet daar weg!

Gewoon blijven proberen, rustig en gestaag, geen haast en niet zo serieus en je zult merken dat die gewoon blijft staan. Fier en trots, en klaar voor het echte werk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een tijd beiden niet op seks gericht te zijn en daarover samen een afspraak te maken.
Dus echt NIET doen.

Toegevoegd na 11 uur:
Voor de duidelijkheid alles mag, maar niet de op presteren gerichte drang/dwang door af te spreken niet aan penetratie te doen.
(Omdat het probleem tussen de oren zit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een spelletje "Mens erger je niet" of zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkte dat maar zo, het enige dat je doet als je seks gaat negeren is malen.
En nu gaan we gezamenlijk NIET aan paarse olifantjes denken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon afspreken dat je wel vrijt maar dat je hoe dan ook absoluut niet aan penetratie doet kan al genoeg zijn hoor, dan hoef je niet onmiddellijk alleen maar te mens-erger-je-nieten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed advies, af spreken dat je wel gaat vrijen maar niet daadwerkelijk geslachtsgemeenschap gaat hebben. Als dat een tijd wel goed gaat kan je proberen verder te gaan, want dan heeft hij hopelijk het vertrouwen gekregen in de werking van zijn erectie en het liefdesspel tussen jullie beiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hippo, daar dacht ik ook al over. Doen alsof je niet gaat penetreren vandaag, en hem er dan razedsnel in proppen. Nog voordat Abraham weet waar hij de mosterd verstopt heeft. Bruut maar effectief, en de stoom is van de ketel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het voorspel overslaan (voor een keertje) en lukt het dan wel, kun je altijd aan naspel doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reistebrein: daar dacht ik NIET aan, ik dacht aan een tijd afspreken waarin je echt geen penetratie wilt/mag/kan.
Dan is het moeten presteren eraf,en dan kun je na die tijd zien of het wel lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! De op prestatie gerichte drang/dwang eraf door af te sprekenniet aan penetratie te doen.
De onzekerheid is de grootste oorzaak bij de meeste erectieproblemen.
Noem het faalangst maar de druk is te groot dat kan diverse oorzaken hebben.
Zelfs bij mannen die vaak sex hebben met wisselende partners, hebben als ze een heel mooie vrouw hebben om mee te sexxen erectieproblemen terwijl ze dat normaal niet hebben.
De oorzaak is dan vaak meer te zoeken bij de angst dat "hij het niet doet" en dan "doet hij het ook niet"
Het enige wat jij kunt doen is hem gerust te stellen en het voorspel vloeiender over laten gaan in penetratie.

En mocht dat allemaal niet lukken is er altijd nog Kamagra een natuurlijke variant van Viagra werkt volgens vele zelfs beter (en gewoon te koop)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten de antwoorden hierboven.. Een psychologisch 'breekpunt'kan bij hem helpen. Bevrediging met de hand of oraal kan makkelijker voortkomen uit het voorspel, waardoor de vraag niet opkomt of 'de erectie wel blijft'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo wordt het een eindeloze vicieuze cirkel, juist door het gevoel van faalangst en mislukking.
Ontspanning en niet perse willen en moeten presteren biedt hier de oplossing.
Ga op een zondagmorgen lekker met elkaar sexen, jij en je vriend zijn dan ontspannen en lekker uitgerust.
Een goede kans dat het dan wel lukt.
En als het eenmaal goed gaat, komt er weer zelfvertrouwen, waardoor meerdere keren volgen.
Als het niet lukt ga er dan beiden ontspannen mee om, de volgende keer lukt het vast wel.
Dus de negatieve ervaring loslaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat je kan doen is het negeren.Gewoon genieten van elkaars aanrakingen.Beseffen dat je op meerdere manieren kan genieten.Zodra jullie dit kunnen,komt die erectie vanzelf wel terug.