Kun je binnen een week over iemand heen zijn?

Vorige week zondag had ik een vriendin van me nog huilend aan de telefoon het was uit met haar vriend.Maandag afgesproken en ze leek er helemaal kapot van te zijn.Nu spreek ik haar via msn en vertelt ze me dat ze met een ander heeft gezoend en binnenkort een date heeft, en ze helemaal over hem heen is.Kan dat als je ECHT verliefd bent geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Iedereen is natuurlijk anders maar het lijkt mij dat als je ontzettend veel van iemand houd en er een lange leuke tijd mee hebt gehad dat je daar nog heel lang verdrietig om ben. Wat natuurlijk wel helpt is als dat vriendje iets gemeens heeft gedaan waardoor je boos op hem bent, dan kun je je er misschien iets 'makkelijker' over heen zijn.

Toegevoegd na 58 seconden:
Het ligt natuurlijk aan de persoon, de relatie en de situatie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat kan zelfs binnen 1 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk dat... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Het hangt er van af, wat voor relatie je hebt gehad met degene.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan heel goed. Om de ene te vergeten begin je met de andere.
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Ja, maar komt veel voor. Bij mijn minkukel waarschijnlijk ook.
Het kan ook zo zijn dat ze DENKT dat ze er helemaal overheen is maar zich alleen maar zo fijn voelde door de aandacht van iemand anders.

Hoe lang je nodig hebt om over een relatie heen te komen scheelt ook per persoon natuurlijk en hangt toch ook wel samen met de aard van de relatie.

Mensen die gaan scheiden na een (langdurig) huwelijk en zich te snel in een vaste relatie met iemand anders storten worden daar uiteindelijk vaak toch niet gelukkig mee (maar er zijn vast uitzonderingen)

Maar, tot slot, misschien is er toch wel een verschil hierin tussen houden van en verliefd. Verliefd zijn kan je "als donderslag bij heldere hemel" overkomen dus waarom zou het ook niet "opeens" over kunnen zijn.

Heb zelf ook wel eens meegemaakt dat ik iemand heel leuk vond en toen gebeurde er iets raars/naars en toen dacht ik: WAT ZAG IK DAAR TOCH, ik lijk wel gek
13 jaar geleden
Volgens mij kan het niet. Als je echt gek op iemand was en die laat je in de steek kan je dit niet in 1 week verwerken. Mijn zoon heeft 2 jaar geen vrouw meer vertrouwd en durfde niet aan een nieuwe relatie beginnen, bang om nog een keer te worden teleurgesteld. Nu is hij getrouwd en het is dus allemaal goed gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets is zo veranderlijk als een mens !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan gaf je vriendin blijkbaar niet veel om de vriend nu ex als mensen verliefd zijn of van elkaar houden is dat niet zomaar voor bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier om er over heen te raken is opnieuw verliefd worden , dat probeert je vriendin nu maar dat gaat zo natuurlijk niet lukken .
Ze gaat door een stel fases heen die zeg maar bij het rouwproces horen (verdriet,woede,schuldgevoel,wraak enz.)
dus de ene dag zit ze in de put en de volgende dag zoent ze met iemand .
Ik denk dat je pas over een maand kan zien hoe ze het echt heeft opgevangen.
Dat zoenen kan ook zijn omdat ze bovenal niet zielig en alleen wil zijn dus daarom maar de eerste de beste pakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, je vriendin vlucht voor haar verdriet, ze is echt niet plots over haar ex heen. dat wil niet zeggen dat ze niet snel een nieuwe relatie kan beginnen met iemand of dat ik het zou afkeuren mocht ze dat doen. er zijn wel s mensen die zeggen dat dat de beste manier is om iemand te vergeten : gewoon met iemand anders beginnen.
Maar ik weet uit eigen ervaring dat het niet zo makkelijk is de eerste tijd, omdat er nog veel van je ex aan jou plakt wat je niet zomaar van je af kan zetten.
Hoe dan ook zal ze, als ze niet nadenkt waarom haar vroegere relatie stopte en wat hààr aandeel daarin is, vroeg of laat met dezelfde patronen geconfronteerd worden als ze een nieuwe relatie start.
Daarom is een tijdje "single" zijn soms heilzaam : je kan je verdriet dan helemaal uitwerken, alles laten bezinken en eens nadenken over wat je de volgende keer béter kan aanpakken. zelfs als je een relatie gehad hebt met een eikel, of als die ander je laten vallen heeft voor iemand anders en helemaal de "schuld" lijkt voor wat er gebeurd is, je hebt altijd een eigen aandeel. altijd. het gaat hier maw niet over schuld, maar over verantwoordelijkheid. je kan heel veel leren als je daar even bij blijft stilstaan, waardoor je volgende relatie dan meer kans heeft om te slagen.
maar blijkbaar kan je vriendin dit momenteel niet aan...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht ook gek op iemand te zijn. Helaas ..(voor hem) heeft dat verdriet maar 1 dag geduurd. Ik belde op om te vragen of hij het nog een keer wilde proberen .. hij zei nee ... nou en ik was er klaar mee. Ik vertrouwde het helemaal niet. ik dacht ook van de klap komt wel. Maarja achteraf gezien was het meer moeilijk afstand te doen van de gewenning want onze relatie was allang niets meer waard.