Is het voor een vrouw net zo moeilijk om uit de kast te komen?

Vaak hoor je dat het voor jongens een hele klus is om uit de kast te komen.{er vooruit komen homo te zijn}.Maar je hoort dit eigenlijk nooit van vrouwen dat ze er moeite mee hadden om te zeggen lesbisch te zijn.

Ook op GV zijn er al enkele vragen over gesteld maar eigenlijk altijd over jongens.

Is het voor een jongen dan zoveel moeilijker?

Toegevoegd na 7 minuten:
ik kan helaas geen plusjes uitdelen want ik ben geblokkeerd maar jullie houden ze tegoed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets teveel dezelfde persoon ge+t of ge-t?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat zeiden ze maar ik weet niet wie ze bedoelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook een paar aantal keer gehad. had ik iemand 5x een plusje gegeven binnen een uur en werd ik geblokt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op GV heb ik hierover ook genoeg vragen van meisjes langs zien komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
genoeg?? dan heb ik erover heen gekeken denk ik

Het beste antwoord

het maakt helemaal niets uit.
van zonen word vaker verwacht om de voortzetting van de famillie naam,het aanzicht tegenover de rest van de familie.
met meiden is dat anders, als ze lesbie zijn kunnen ze het ook goed verbergen, ze kunnen toch kinderen krijgen, dus het komt wat makkelijker over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het lijkt me voor de vrouw net zo moeilijk. Maar het is voor een vrouw veel makkelijker om het geheim te houden. Het is namelijk voor de familie niet gek als je altijd met een vriendin samen bent. Mensen gaan dan niet gelijk denken dat je lesbies bent.
Maar als puntje bij paaltje komt, zal het net zo lastig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft met acceptatie te maken.
als je 2 vrouwen ziet zoenen wordt er door de omgeving nauwelijks op gereageerd.
maar als je 2 mannen ziet zoenen wordt het vaak als iets smerigs gezien.
als je 2 vrouwen arm in arm ziet lopen is dat niet vreemd
maar als je 2 mannen arm in arm ziet lopen wordt er vaak gezegt kijk daar nu eens.

Toegevoegd na 2 minuten:
kijk eens naar het voetbal bij mannenvoetbal is het een taboe om te zeggen dat je homo bent terwijl bij vrouwenvoetbal het geen probleem is als je lesbies bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ zelfde gedachten!
Kimath
13 jaar geleden
Is lesbies een nieuwe spelling of zo? Naar mijn weten word het als lesbisch geschreven, maar ik zie steeds meer dat het anders word geschreven.
Ben het verder wel met je antwoord eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
excuses
Kimath
13 jaar geleden
Waarom excuses? Ik ben het eens met je antwoord, ik vroeg alleen of het toevallig de nieuwe spelling is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms vergeet ik om op de spelling te letten
Hoe gek het ook is, lesbische vrouwen worden veel meer en makkelijker geaccepteerd in de maatschappij. Denk maar eens aan het het verschil in acceptatie van 2 zoenende vrouwen en 2 zoenende mannen.

Daarom is het voor vrouwen in het algemeen makkelijker om uit de kast te komen. Let wel goed op wat ik schrijf, het is makkelijkER. Niet makkelijk.. Het blijft een grote stap en ook lesbische vrouwen worden (helaas) niet door iedereen geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind persoonlijk twee vrouwen dat kan wel eerlijk gezegt meer ook omdat veel mannen dat volgens mij wel "geil" zouden kunnen vinden, en twee mannen vind ik eigenlijk een beetje goor als je eraan denk op welke manieren ze sex hebben, ik zal wel gelijk erbij zeggen ik heb niets tegen homo's een goede maat van mij is ook homoseksueel dus niets discriminerend. maar 2 vrouwen word over het algemeen VEEL meer geaccepteerd ook door jongeren! en dat is over 2 mannen niet zo, wij hadden een lesbisch meisje in de klas en die was vrienden met iedereen, en laatste jaar zat er een homoseksuele jongen bij ons in de klas en die werdt door iedereen op afstand gehouden

ik hoop dat je hier iets aan hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je loopt redelijk achter in dit soort zaken!
Als je denkt dat anale penetratie de manier van homo's is, dan zit je er naast. Een aanzienlijk percentage hetero's gebruikt deze manier ook, vooral ter voorkoming van zwangerschap. Een aanzienlijk percentage homo's gebruikt deze methode niet, om dezelfde reden als waarom jij er weerstand tegen voelt.
Helaas is hiermee jouw hele verhaal ontkracht.
Volgens mij ligt het bij mannen en vrouwen een groot gedeelte aan familie en vrienden...of ze wel ruimdenkend zijn.
Meestal weten de ouders het al voordat hun zoon of dochter het komt vertellen, zoiets voelen ze aan.
Bij mij ging het makkelijk toen ik thuis vertelde dat in Bi ben. Thuis ging het makkelijk, maar ben hierdoor wel veel vrienden kwijtgeraakt....ach, niet getreurt opgepleurt toch? Je hebt zo weer nieuwe vrienden.