Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als iemand zegt,ik heb zin om iedereen dood te schieten die ik op straat tegenkom,en vaker vergelijkbare uitspraken doet,is het dan een psychopaat?

als iemand dat zegt, en vaker dingen zegt als: jeetje wat een k.......lijer en zelfs soms heel grof is tegen zijn/haar eigen vrienden is de kans dan groot dat het een narcist of psychopaat of iets anders is, of hoeft dat niet persé en kan het ook gewoon (hele erge) stress zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
980

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik vind dat diegene die dat zegt eens goed moet worden nagekeken
je kunt nog zo gestrest zijn maar iedereen op straat doodschieten gaat mijn inziens wel heel ver
dus bescherm die persoon voor ons en tegen zichzelf en breng hem eens naar de huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zo'n conclusie kunnen (en mogen) wij,vind ik, op basis van alleen deze info helemaal niet trekken. Het gedrag komt wel degelijk a sociaal over. Het kan een deel van de pubere fase zijn en er kán ook meer achter zitten. Er zou eens goed mee gesproken moeten worden en is het te lang aan de gang en wordt het erger kan er eens aan gedacht worden om er meer hulp bij te zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal hoe dan ook iets aan ten grondslag liggen, want iemand die lekker in zijn vel zit, die zegt zoiets niet. Echt niet. Maar wat er mis is dat kan alleen een deskundige zeggen. Ik zou me ook ongerust maken als iemand in mijn omgeving zich zo zou gedragen hoor! Wie weet kun je het bespreekbaar maken met die persoon en op een rustig moment vragen of hij echt die neiging voelt of dat het slechts een grove uiting van zijn frustratie is. Kijk wat de reactie is als je zegt dat je je zorgen maakt. Als er reden toe is, hoop ik dat hij hulp zoekt voor er iets ergs gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het ook is ik hoop niet dat hij in mijn buurt komt en in die van mijn kinderen. Ik ken die persoon niet maar ik krijg er de kriebels van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het hele erge uitspraken maar dat hoeft niet te betekenen dat het direct een psychopaat is.
Er zijn mensen die gewoon hele gruwelijke dingen kunnen zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is moeilijk te voorspellen of het alleen aandacht vragen is, of een vulkaan die op uitbarsten staat.
Wat ook het geval moge zijn, ik zou 'm niet tot mijn vriendenkring toelaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is deze persoon gewoon onzeker over zichzelf en probeert hij/zij juist de aandacht op zich te vestigen met zulke uitspraken. Wanneer niemand er aandacht aanschenkt gaat het hopelijk vanzelf over. Maar ik denk dat je toch bij een psycholoog moet zijn voor het juiste antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij kan het beter zeggen dan doen, maar gezond lijkt het me niet echt.
Op basis van dit beetje info zou ik zeggen: een cursus agressiebeheersing en een cursus omgangsvormen zouden geen kwaad kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding