waarom is er zoveel lawaai in mijn hoofd?

Sinds een paar weken is het heel erg druk in mijn hoofd. Non-stop deuntjes, gezoem en gesprekken, gedachten. Het is moeilijk uit te leggen. Maar word ik gek? Het is niet zo dat ik het hardop hoor maar het zit echt in mijn hoofd.
Ik slik anti depressiva, kan dat het zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
2.9K

Antwoorden (6)

Het zou kunnen dat de medicijnen die je slikt niet geschikt is voor jou. Vraag aan de arts voor een ander. Het kan ook zijn dat je gestresst raakt en hoor je allerlei stemmen in je hoofd. Probeer te ontspannend en luister naar mooie ontspannen relax muziek of meditatie muziek. Het zou misschien moeilijk zijn om te concentreren, maar probeer het gewoon. Je hoofd heeft rust nodig. Ga morgen naar de arts en praat over je klachten. Ik hoop dat je snel geholpen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je antidepressiva slikt zal dat een reden hebben. Het kan goed zijn dat je flink overspannen bent en dat kan goed de drukte in je hoofd verklaren.
Je kan alle prikkels van buitenaf niet verwerken op dit moment je hoofd zit al overvol, geef het de tijd en praat erover met je behandeld arts.

Ik kan me herinneren dat het kraken van een plastic zakje klonk als een oorverdovend kabaal toen ik overspannen was, het kon er gewoon niet meer bij in mijn overvolle hoofd.
Het is dus iets wat vaak voorkomt en ook weer zal verdwijnen als je opknapt, het kan wel lang duren, zoiets komt niet in een paar weken en is dus zeker niet in een paar weken weer weg.
Geef het de tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow, kraken van plastic zakjes (en andere 'oorverdovende' geluiden)... heel herkenbaar uit een, gelukkig, vervlogen tijd.
Waarschijnlijk dat je door het peinzen en denken onbewust steeds vermoeider wordt en misschien overspannen begint te worden!
Mijn tip, praat er over met je huisarts, vooral als je van jezelf weet dat je te weinig rust/slaap krijgt!
Wordt je vermoeid wakker? is je gedrag aan het veranderen? Kun je niet zo goed tegen drukte of geluid? dat zijn typische symptomen van overspannenheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelf ook gehad, die gigantische drukte, en had ook met stress te maken, de huisarts had toen ritalin voorgeschreven om rust te creëren, maar de huisarts weet hier veel meer van en kan je eventueel doorsturen naar mensen die meer gespecialiseerd zijn in dit soort zaken. Maar sporten kan ook goed helpen, als je het intensief doet heb je vaak afleiding en daarna ben je vaak moe, waardoor het ook wat rustiger word daarboven.

Maar je hoeft niet bang te zijn, mocht dat zo zijn, het is vaak net zoals bij mensen die auto rijden en dan doodsbang zijn dat ze gaan verongelukken, die rijden dan juist het voorzichtigst. soort veiligheidssysteem in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt me bekend voor! Die drukte in je hoofd heeft met de reden waarom je anti drepessiva gebruikt. Het kan je helpen om je gedachten op te schrijven. Je bent het dan in ieder geval even kwijt in je hoofd. En probeer je te realiseren dat gedachten maar gedachten zijn, het is niet de waarheid. Mijn psycholoog had er een mooi verhaaltje bij. Probeer je voor te stellen. Je zit aan de waterkant, heel rustig. Je gedachte is als een bootje. Als je je gedachte erkent en je er dus van bewust bent, kun je even meevaren met dat bootje. Maar weet ook dat er weer af kunt springen. Je laat de gedachte weer los en zit weer rustig aan de waterkant. Je gedachten komen en gaan probeer dit te accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die antidepressiva heb je niet voor niets nodig. Je serotonine wordt te snel weer door je hersenen opgenomen. Dit betekend dat je een te lage serotonine schaal hebt. Bij een te lage serotonine word je depressief.Wanneer je dit hebt worden prikkels niet voldoende verwerkt en stapelen deze zich op. Gevolg is dat ze blijven hangen in je hoofd. Dat is het lawaai wat je waarneemt. Genoeg ontspanningsoefeningen doen helpt wel. Eventueel kan je een mp3 bestand downloaden op http://www.ggzdrenthe.nl/index.php?pageID=708 . Verder helpt beweging. Ga hardlopen. Op http://www.hardloopschema.nl/ vind je tips en schema's.
Bespreek je problemen ook met je behandelend arts. Wees open tegen je arts. Hij zal niets over je naar buiten brengen. Bespreek alles met hem wat je niet normaal aan je vindt op dit moment. De kans dat je er uit komt is erg groot dus werk er aan, des te eerder ben je er doorheen.