Hoe komt het dat wanneer je een dipje hebt of al huilende heel goed in slaap valt?

Normaal heb ik zo nu en dan moeite met in slaap te komen, maar ik merk dat wanneer ik wat neerslachtig ben of wanneer ik in bed verdriet heb, dat ik dan juist heel makkelijk in slaap val en vaak nog heel goed slaap ook nog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (5)

Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat je geestelijk vermoeid bent door het verdriet, waardoor je makkelijker slaapt.

Ook zou het kunnen dat je onbewust het rotgevoel kwijt wilt, waardoor je sneller in slaap valt.

In ieder geval is het heel persoonlijk: Er zijn legio mensen die juist bij verdriet of neerslachtigheid nachten lang wakend doorbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dip is een emotie die klem zit in je onderbewuste. Dat los je niet op met piekeren, het moet vanuit dat onderbewuste zelf worden opgelost. Maar daar kun je zelf niet bij komen. Het lukt het beste door het probleem te verwerken in dromen. Je geest weet dat, en zoekt de slaap op om je onderbewuste zijn gang te kunnen laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het slapen zorgt er voor dat je afstand kan nemen van jouw problemen. Jij bent een van de gelukkigen die dan goed in slaap kan komen. Ik ken ook mensen die juist gaan piekeren. Ik denk dat het jou wel lukt om de dingen los te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dip hebben en/of huilen zijn emotie's die heel veel energie kosten, je hoort dan ook vaak zeggen , ik ben zooo moe!!
Lig je eenmaal in bed en kan je het loslaten, dan val je doordat je zo moe bent, snel in slaap.
Juist door deze slaap gaat je lichaam zich ontspannen en herstellen, wat kan zorgen voor een goede slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat je gevoelens weer kunnen stromen omdat je ze loslaat door te huilen. En dat je dan merkt dat het zoveel energie heeft gekost om deze gevoelens eronder te houden. Zie het maar als een bal die je onder water probeert te houden, dat kost veel energie. Laat je hem los dan floept de bal naar boven en is er ontspanning.