zover ik me kan herinneren, chronische derealisatie en depersonalisatie bij mezelf constateren sinds mijn 7de levensjaar, wat komt/kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Antwoorden (2)

Dit kan veel meer oorzaken hebben dan alleen lichamelijke, als jij kerngezond bent kan het ook bijvoorbeeld veroorzaakt worden door een traumatische ervaring in je verleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trauma zou zeker kunnen ook
Het is natuurlijk bijna niet te doen om hier een medisch aanvaardbare uitleg (dissociatieve stoornis) aan te geven. Onze psyche, en wat daar in om gaat, is wat dat aangaat nog geen open boek. Daarbij komt dat het ook reageert op invloeden van een hogere macht; de ziel (existentie)zogezegd.
Ik ga er vanuit dat je voor deze 'klachten' onder (medische) behandeling bent.

Vanuit de zienswijze van de ziel kan ik wel het e.e.a. met je delen. Wees je bewust dat het volgende mijn overtuiging is. Aan jou om die mogelijkheid wel of niet mee te nemen.

Het kan verkeren dat de ziel, die we zijn, gebruik makend van een fysiek menselijk lichaam, zich in dit lichaam en/of in deze tijd, niet thuis voelt. Oorzaken voor deze kunnen veelvuldig zijn. Als voorbeeld: je zou nog last kunnen hebben van een vorig leven waarbij je op traumatische wijze om het leven bent gekomen en dit nog niet helemaal verwerkt hebt.
Daarom zou ik je willen aanraden om zowel medisch dit serieus te nemen maar ook op existentieel vlak dit te onderzoeken.
Voor het laatste zou ik bijvoorbeeld naar een goed medium gaan die je een inkijkje kan verschaffen in je leven nu, het ontstaan van je problemen en hiermee de mogelijkheid scheppend tot zelfgenezing.
Ik weet een betrouwbaar en zuiver medium. Laat maar weten of je geïnteresseerd bent.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je.