Hoe kan ik me beter voelen? Voel me energieloos en mijn leven wat uitzichtloos.

Ik heb alles, geld, koophuis, partner, eet gezond, dit jaar zeven keer op vakantie geweest maar het lukt me niet om me goed te voelen. Iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
4.2K
Annswers
13 jaar geleden
Heb je een baan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je mijn bankrekeningnummer ? Ik heb geen geld, geen partner en ben niet op vakantie geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt allemaal voor de goede tips...

Het beste antwoord

Doorbreek de sleur. Ga regelmatig iets compleet anders doen! Je geeft aan dat je in materieel opzicht niets tekort komt, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Door andere bezigheden overdag verandert je leven, je kijk op dingen. Hieronder een paar voorbeelden:

Volg een kookcursus, neem pianoles, ga bij een volleybalclub, doe mee aan een rondwandeling door een natuurgebied in de buurt, ga op fitness, ga eens iets creatiefs doen zoals bijvoorbeeld zelf een ketting maken (zelfmaakpakketten genoeg op het internet), begin een groententuintje of neem een volkstuintje, huur een kano en bekijk je omgeving eens vanuit een heel ander gezichtspunt, koop een digitale camera en geniet van het superscherp kunnen fotograferen van onkruid zodat je kunt laten zien hoe mooi het eigenlijk is. Ga naar de bieb voor boeken over diverse hobby's, levensverhalen van mensen, reisverhalen, talencursussen (handig voor als je op vakantie gaat).

Probeer eens wat uit, niet meteen denken dat het toch niet zal helpen. Wie weet vind je het leuk en wil je er meer van weten.

Misschien mis je betekenis/zingeving in je leven? Probeer wat voor anderen te betekenen en ook dat kan op zoveel manieren:

Word lid van een buurthuis en help met het bedenken en organiseren van activiteiten, meld je aan als oppas bij een oppascentrale, als vrijwilliger bij een asiel, help mee met het opknappen van natuurgebieden (ze zoeken regelmatig vrijwilligers, ook zoekt men vaak vrijwilligers voor ouderen om samen boodschappen te doen en koffie te drinken. Of iets heel anders: verhuur een van de kamers van je huis als Bed&Breakfast ruimte.

Hierdoor ontmoet je andere mensen die een heel ander leven hebben of in een andere levensfase verkeren. Ook daardoor verandert je kijk op dingen en bovendien voel je je nuttig.

Gewoon zomaar wat ideeën die in me opkomen. Ik hoop dat er wat voor je tussenzit of dat je door deze ideeën zelf iets bedenkt wat nog beter bij je past.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Ontworstel je aan de tralies, waar achter je gevangen zit! Je zult zien,dat je je dan veel beter en geïnspireerder voelt dan nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het probleem als je alles hebt, je heb geen sterke behoeften meer en dan ............... een groot gatjammer maar je zou eens beter om je heen moeten kijken en je eens afvragen moet ik mijn ogen niet eens openen en kijken of mijn omgeving er ook zo overdenkt dat je alles hebt, en anders geef eens wat weg aan iemand die het niet zo geweldig heeft als jij. Het is altijd nog beter te geven dan te ontvangen, maar als je voldoende weg geeft zal je weer verlangens krijgen en komt de energie van zelf wel weer. Zo niet heb je niet genoeg weg gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat je alles al hebt eigenlijk. Geen doel meer dus? Voel je je pas goed als je een doel hebt om te behalen? Wees je ervan bewust dat je niet per se doelen hoeft te hebben. Je mag ook gewoon zijn. Maar dat is voor ons westerse mensen meestal niet zo makkelijk.

Of 't iets voor je is, weet ik niet, maar je kunt 't altijd proberen: kijk eens naar tai chi chuan, neem een proefles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jezelf eens in Geest - Ziel en Lichaam.
Wat je schreef is alleen het lichamelijke (en materie)
Hoe staat het met die andere twee? Je zou daar eens aan kunnen gaan werken. Misschien kom je dan beter in balans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt een beetje als een bore-out. Je krijgt dan (in mijn eigen woorden uitgelegd) ongeveer dezelfde klachten (lichter) als een burn-out. Maar bij een burn-out is stress een grote oorzaak en bij een bore-out is dat verveling.

Je zal zelf op zoek moeten gaan naar iets wat je prikkeld, waar je nieuwe energie uithaalt. Daar kan niemand je bij helpen. Je benadrukt dat je geld hebt en er zijn een hoop mensen die met je zouden willen ruilen, wellicht helpt het als je dat eens van dichtbij ziet, zodat je meer waardeert wat je hebt. Doe bv vrijwilligerswerk in de arme wijken oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek iemand die je een schop onder je ...... geeft.
Tel je zegeningen en ga eens wat voor andere mensen doen, die niet zo gezegend zijn. Je maakt me boos!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1; 7 keer op vakantie in nog geen 8 maanden tijd ! Ik zeg dan 'overdrijven is ook een vak '
Ga eens survivallen in de Grand Canyon. Zoek een uitdaging, zoek een leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie een hobby te vinden waar je nog uitdagingen in hebt, zodat je nog iets hebt om naar uit te kijken.
Voorbeeld- koop een oldtimer rijp voor de sloop voor weinig geld en bouw deze helemaal zelf weer op. Gegarandeerd jaren lang werk aan (ook als ie al lang klaar is) en er zijn momenten waarop van alles tegenzit, en de momenten waar het meezit, en als iets gigantisch goed lukt waardeer je het echt. Als het je ligt kan je ook nog bij een liefhebbersclub gaan. Genoeg activiteiten dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de Bijbel en geloof, dan vind je het ware eeuwige geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amen.
Ik heb ook alles! Geen geld, een te kleine huurwoning, een partner en kind waarmee ik meer in het ziekenhuis zit dan wat anders, ben niet op vakantie geweest...Ik ben nu hartstikke gelukkig. Ik geniet van ieder moment met mijn man en kinderen. We weten waar we voor werken, hebben een doel in ons leven. Een aantal jaar geleden had ik een postnatale depressie en ben toen uiteindelijk bij een chakra-healer terecht gekomen. Heeft ontzettend veel baat bij mij gehad. Misschien is dat iets voor je? En misschien een doel in je leven zoeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga vrijwilligerswerk doen.
Deel je rijkdom met anderen.
Wees dankbaar, dat jij het zo goed hebt.
Zoek werk.
Help andere mensen.
Ga leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat therapie iets voor je kan betekenen?
Dit is nou typisch een voorbeeld dat geld niet gelukkig maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien heb je alles van de buitenkant wel (geld, huis, vakantie..) Nu de binnenkant nog.
Als je alle uiterlijk vertoon weghaalt, wat blijft er dan over van JOU? Wie ben JIJ, zonder die spullen?
Waarschijnlijk vind je jezelf (onbewust) niet leuk, of misschien weet je niet eens wie je bent.
Kijk eens goed in jezelf en prijs jezelf gelukkig met wie je bent en dat je gezond bent. Dat is geluk, dat zit IN je. En niet aan je buitenkant.

Een uitzichtloos leven hebben is m.i. een andere benaming voor 'niet tevreden zijn met nu'.
Verander wat je niet bevalt en luister naar je verlangens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al zou je de hele wereld winnen maar je ziel verliezen wat had je er dan aan? Je zegt dat je alles hebt maar heb je ook de echte Liefde? De Liefde van God? Hij houd van je, meer dan je kan voorstellen. Hij heeft zijn eniggeboren zoon Jezus gegeven zodat je zonden vergeven konden worden, zodat je oude wereldse ik niet meer je leven zal beheren maar Jezus de Heer wordt van je leven, zodat je je ziel niet zou verliezen maar dat je als je lichaam gestorven is, bij Hem in de Heerlijkheid mag komen!
Wil je weten waar je (eigenlijk) voor zou moeten leven? Waar je voor gemaakt bent? Om God groot te maken, Hem te eren en te prijzen want Hij is zo geweldig goed!

Leven is een geschenk van God
Leven is een avontuur met God
Leven is genieten van Gods grootheid
Leven is God aanbidden
Leven is regeren over Zijn schepping
Leven is en heeft een doel
Bereik het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus 1, helemaal mee eens!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh yeah! iemand die het begrijpt! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep :-D
Geachte,

Iets moet mij van het hart als ik je vraag bestudeer,

heb je echt nood om zeven keer op vakantie te gaan om je goed te voelen ?? en ben je gelukkig met je partner en al je materiële bezittingen ?? Of ontbreekt er toch nog iets
waarover je niet kan of wil praten !

Daarom om je echt goed te voelen ziehier enkele raad-
gevingen :

1. Probeer om zin te geven aan je leven (door dingen te
doen voor anderen, maar ga hier nu ook niet in overdrij-
ven !

2. Volg een kursus Mindfulness (om jezelf beter te kennen)

3. Ga reizen om andere volkeren, kulturen te ontdekken en
schrijf je bevindingen neer in een boek

4. Probeer om meer tijd te maken voor jezelf en let op een
regelmatige en goed uitgebalanceerde voeding !

5. Je ziet maar... er is voldoende werk aan de winkel,
maar begint er vandaag mee !! en werk eraan mee !!

Veel sukses ermeer !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is zo kort als je bekijkt wat je allemaal kan doen. Met de tijd kom je in steeds nieuwe situaties.

Probeer gelukkig te zijn met alles wat je hebt, door je voor te stellen hoe het zou zijn als je het niet had. Wat als je geen geld had en geen huis? Gelukkig hoef je niet op straat te leven, en kan je zeven keer per jaar op vakantie, in plaats dat je vast zit op je eigen plek. En wat fijn dat je een partner hebt die van je houdt, er zijn zo veel mensen die altijd alleen blijven.

Als je met tegenzin naar je werk gaat, kan je misschien ander werk zoeken. Je hebt zo veel mogelijkheden! Je hebt een leven, dat je zo mooi mogelijk moet maken. Dat kan voor jezelf, maar misschien ook voor anderen. Daar word je zelf ook gelukkiger van.

Sowieso heb je nu een doel: jezelf gelukkiger maken. Maak een lijst met dingen die je ooit nog zou willen doen, ga op een cursus of emigreer. Maak plannen, en ga er ook echt voor! Het is nooit te laat om te veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je vraag en je gevoelens kort en bondig op;
http://coachesmarktplein.nl/
En zie hoeveel lifecoaches je kunnen helpen met je vraag je ware potentieel te vinden en je gelukkiger en beust te maken!
Neem je verantwoordelijkheid en start nu met de verandering in je leven. Wordt niet geleeft maar neem leiding...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga terug naar de natuur... ga maar eens een weekje in de natuur doorbrengen met niets geen telefoon of computer of wat dan ook op zak...
Ik wed dat je je dan een stuk happier voelt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees dit enthousuiaste boek:

Ziels Gezond, Annemaries nieuwe boek is er!
In Ziels Gezond nodigt Annemarie uit tot een nieuwe kijk op gezondheid. Wat betekent écht gezond zijn? Is gezond zijn wel hetzelfde als de afwezigheid van lichamelijke ongemakken en ziekte? Hangt onze levenskwaliteit af van een perfect functionerend lichaam? Heeft alles wat ons overkomt een reden? En hoe zit het dan met ‘zeggenschap’ en maakbaarheid? Kunnen wij onszelf door de kracht van intentie en gedachten genezen? AWBruna Uitgevers: “Annemarie blijft verrassen en laat met dit boek zien niet voor niets al 15 jaar Nederlands best gelezen spirituele auteur te zijn!”