Waarom hebben sommige mensen meer moeite met vroeg opstaan dan anderen?

De meeste mensen staan vroeg op voor school en werk. Sommigen van ons staan weer liever vroeg in de sportschool. Toch gaat het niet iedereen even makkelijk af. Waarom hebben sommige mensen meer moeite met vroeg opstaan dan anderen? Is dit aangeboren of hebben we dit er zelf naar gemaakt?

3 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Als je moeite hebt met (vroeg) opstaan, ga je structureel te laat naar bed. Als je geen wekker zet, en je houdt dat een weke of twee vol (twee weken uitslapen tot je vanzelf wakker wordt), word je daarna structureel vanzelf wakker na circa 7-8 uur slaap.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@tinus1969
Dat is een aanname die je daar doet. En voor mij 100% niet van toepassing.

Antwoorden (1)

Dit heeft te maken met de biologische klok. Bij sommige mensen is deze wat vroeger afgesteld dan bij anderen.