Hoe moet ik iets onthouden?

Soms zit je op school en moet je wat onthouden maar soms vergeet je dat!
Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Aantekeningen maken?

Antwoorden (2)

Schrijf het op. In je agenda, in je schrift, op je handrug, of waar dan ook. Eventueel kun je ook nog een knoop in je zakdoek maken of iets anders opmerkelijks doen, zodat je eraan wordt herinnerd dat je ergens iets belangrijks hebt opgeschreven.
Amadea
3 jaar geleden
Door herhalen kan je veel onthouden.
Ga je boodschappen doen met een lijstje voor bv 5 - 10 artikelen, oefen je geheugen dan door het lijstje thuis te laten en het eerst een paar keer hardop te lezen.
In de winkel merk je wel hoeveel je onthouden hebt. Doe dit iedere keer en train je geheugen. Op die manier kan je ook zonder 'knoop in je zakdoek' iets onthouden.

Nog een manier is het lijstje wel meenemen maar in je portemonnee te houden. Bij de kassa kan je dan controleren of je alles in je mandje hebt.

Herhaling is een hele goede - de beste? - manier om te leren iets te onthouden.
Succes hoor @Arpi!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
MarBet
3 jaar geleden
+
Herhaling is een goede manier, maar je voorbeeld van het lijstje in de portemonnee werkt het beste. Doordat je dan moeite moet doen het uit je geheugen terug te halen, blijft het daarna beter en langer zitten (terughaaleffect). Voor je boodschappenlijstje niet zo belangrijk, maar voor wat je op school leert hopelijk wel :-)