Ben doorverwezen door huisarts naar Psycholoog ben daar geweest en moet naar Psychiater daar geweest en moet nu cognitieve therapie

daar ben ik nu 2x geweest maar die kan me niet helpen omdat ik midden in het probleem zit!en moet nu terug naar psychiater en kijken of die iets voor me kan betekenen.
wat kan ik nog verwachtte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
Annswers
13 jaar geleden
Wees heel eerlijk en heel duidelijk tegen de zorgverleners, anders kunnen ze je niet goed helpen. Ga het niet verbloemen. Zegt het als de therapie / medicijnen niet helpen. Wees duidelijk waar je precies hulp bij zoekt, waar gaat het mis, op welke momenten weet je het niet meer. Zij kunnen niet raden wat er afspeelt in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je avatar muts, wie is dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je graag tips of steun willen geven maar deze info is zo vaag dat ik bang ben het verkeerde te adviseren.
Laat je in ieder geval niet zelf rondsturen van de een naar de ander, maar zorg dat je iemand vind waar je vertrouwen in hebt om je te helpen. Anders begin je steeds aan wat anders.
Psychiaters zijn er voor een medische benadering met medicijnen en psychologen werken met therapieën. Veel mensen die een psychiater bezoeken hebben daarnaast ook nog een psycholoog. Zorg dat die mensen samenwerken zodat je de optimale zorg krijgt.

Antwoorden (3)

Misschien gaat de psychiater je eerst instellen op bepaalde medicijnen zodat je, je problemen op dit moment beter kan overzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een rotsituatie muts.
opnieuw de situatie bekijken
en mogelijk meer gesprekken en
kijken of er medicamenteus wat gedaan
kan worden.
misschien dagbehandeling oid.

sterkte joh!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de juiste weg vinden in therapieland,is niet bepaald makkelijk,ik weet er alles van.
Wat ik vermoed is dat je psychiater eerst gaat kijken als je baat kan hebben bij bepaalde medicatie om wat rust voor jou in de tent te krijgen,en zo vanaf daar langzaam te gaan beginnen aan therapie.
mag ik vragen waarvoor je cognitieve gedragstherapie hebt aanbevolen gekregen?? (angst-dwang??)
Begin er aan als je ervoor 100 procent achterstaat en je volledig kan richtten hierop