Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb ik zo vaak ruzie met mijn partner?

Mijn vriendje en ik hebben vaak ruzie. We houden wel van elkaar.
We kennen elkaar al tien jaar, maar soms lijkt het alsof we elkaar totaal niet begrijpen, ondanks dat we elkaar al zo lang kennen.
Soms vraagt mijn vriendje hoe mijn dag is geweest, en dan vertel ik hem in geuren en kleuren hoe mijn dag was. Maar hij luistert gewoon niet! En ik merk dat, pijnlijk genoeg. Het kwetst me dat hij zo ongeïnteresseerd is. Daarna stelt hij allerlei vragen over dingen die ik al had verteld, en dat raakt me dan. Daardoor raak ik van streek, en zo belanden we snel in een ruzie die steeds heftiger wordt. Aangezien hij ook best een behoorlijk temperament heeft en snel aangebrand en sarcastisch uit de hoek kan komen als iets hem niet bevalt, wordt de sfeer tussen ons snel vijandig.

Hoe zorg ik ervoor dat onze relatie minder onstuimig is en dat we minder vaak ruzie hebben?

11 maanden geleden
in: Psyche
ronron1212
11 maanden geleden
Therapie nemen
Dario_D_Best
11 maanden geleden
@ronron1212 Dankje voor je advies :(
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Als je verhaal klopt, geef je zelf al een antwoord op je vraag.
Hij luistert niet naar wat jij vertelt.
Mijn vraag zou dan zijn, waarom hij niet luistert.
En ik ben benieuwd wat zijn versie is van het verhaal.
Dario_D_Best
11 maanden geleden
@Ikhebgeenidee. Waarom hij niet naar mijn verhaal luisterd??? Nou...omdat hij waarschijnlijk niet geintereseerd is denk ik he. Maar ik vind dan ook gewoon dat hij er niet naar moet vragen als het hem toch allemaal niet intereseerd. Dat is dus wat mij zo dwars zit.
Hoe dan ook....zijn verhaal zal je niet te lezen krijgen want hij heeft geen account hier op Startpagina.
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Je DENKT dat het hem niet interesseert?! Al eens gevraagd?? Het gaat mij er niet om zijn verhaal daadwerkelijk te lezen, alleen zit er vaak twee kanten aan een verhaal/ruzie.
TurfGraver
11 maanden geleden
Wat als je hem antwoord 'Ja goed, en jouw dag?'
tinus1969
11 maanden geleden
Heb je met je partner gesproken over die ruzies?
Ritsuka
11 maanden geleden
Je vertelt in geuren en kleuren zeg je, misschien is je verhaal daardoor wat lang? Heb je al eens een korte samenvatting geprobeerd?
Castle
11 maanden geleden
Soms als iemand niet luistert zou je eens kunnen vragen waar die is met zijn gedachte. Mogelijk heeft hij iets waarover hij niet wil praten om je niet tot last te zijn. Soms als mensen naar huis gaan van het werk sluiten ze zich af van de werkdag en richten ze zich liever op iets anders. Ik praat ook niet over mijn werk met mijn vrouwtje want ik ben dan thuis en heb andere dingen te doen.
Je vriend stelt je wel vragen dus hij is wel open naar je toe en probeert dus iets. Misschien beter als je niet gaat praten over de dag die je had maar over wat je vandaag samen kunt doen (eten, film kijken, etc).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing