Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gedragsproblematiek en gedragingsvertoningen hebben een bepaalde naam of code per soort...

Weet iemand waar ik dat kan vinden? Of heeft een iemand met een lijst van namen en kenmerken van de verschillende problematieken? Alvast hartelijk bedankt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet alles over DSM IV, ik zoek alleen de code van bepaalde gedragingen. Ik weet zeker dat het een getallenbenaming is, alleen ik kom niet op de combinatie.
Ik dacht misschien bestaat daar ook een lijst van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
689

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben even hard gaan nadenken, maar ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp.

De World Health Organisation heeft ziektes geclassificeerd met getallen. Daarbij staan de kenmerken van bepaalde stoornissen etc vermeld.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, de link staat in de bron!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat jij zoekt is de DSM lijst. Google het maar, dan vind je er genoeg voer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site kun je er een aantal vinden . Aan de hand daarvan zou je weer per onderdeel apart kunnen zoeken op bv google. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
http://www.wsns-roosendaal.nl/WSNSroosendaal_C01/Default.asp?CustID=587&ComID=1&ModID=123&ItemID=774&SessionID=-1&bottest=
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je deze bedoeld. Is wel in het Engels
http://www.dr-bob.org/tips/dsm4a.html
het is niet mogelijk om alleen met de codes een soort van diagnose te stellen omdat een diagnose aan meerdere factoren gestaafd wordt, en de DSM-VI uit meerdere classificaties (assen) bestaat welke kunnen overlappen of samen kunnen gaan.

in de onderstaande link meer info hierover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ik dacht dat je een kant en klare 'gebruiksaanwijzing' zocht van iemand ik weet niet hoeveel delen er zijn, wij hebben allemaal ons etiketje opgeplakt gekregen :OP

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding