Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gebruiken de hersenen allemaal de zelfde hoeveelheid electrische impulsen, menselijke transformator?

Mijn maat heeft epilepsy maar als hij actief bezig is heeft hij minder last dan wanneer hij in rust is,
Hij ervaart de hele dag een soort van electric schokken

een jaar geleden
in: Psyche
tinus1969
een jaar geleden
Wat is je vraag precies? Wat bedoel je met ‘menselijke transformator’?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee, elk brein is anders en reageert anders (soms heftiger, soms minder heftig) op elektrische impulsen. Dit is mede afhankelijk van de leeftijd en de geestesgesteldheid van de persoon en er spelen nog tal van andere factoren.
(Lees meer...)
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Ik vraag me af of het antwoord klopt ( wat voor elektrische impulsen bedoel je?) maar het lijkt me vooral geen antwoord op de vraag, want die vraag lijkt te gaan over elektrische impulsen in de hersenen zelf.
jc54
een jaar geleden
Wat dacht je tinus1969, dat ik het hier over impulsen in de electronica/besturingssystemen heb?
tinus1969
een jaar geleden
@jc54, dat weet ik niet - ik vind daarom je antwoord onduidelijk.
LeonardN
een jaar geleden
@jc54 Ik zou zeggen dat het ietsjes anders ligt.
Niet zozeer dat elk brein ENKEL anders reageert op elektrische signalen, maar dat sommige breinen op zodanige wijze elektrische signalen aanmaken welke resulteert in epilepsie. https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/epilepsie "
Wat is epilepsie?
Bij een epilepsieaanval beginnen hersencellen HEEL SNEL allerlei seintjes af te geven. Denk aan een groot kruispunt, waarbij alle stoplichten tegelijk op groen springen. Alle seintjes vliegen door elkaar heen, waardoor je hersenen niet meer normaal kunnen werken. Op dat moment is er een epileptische aanval.
" Dus ik heb nooit een epileptische aanval, NIET omdat mijn hersenen zo'n aanval aankunnen ("er anders of niet op reageren"), maar omdat zo'n aanval nooit voorkomt bij mij. Dat is nog niet gezegd dat als iemand die epilepsie ervaart niet nog sneller een aanval krijgt tijdens zwakte of ouderdom, maar je zegt enkel wat over de reactie erop, terwijl imo de clou is (naast dat dat de vraag is) hoe het met de opbouw van elektrisch signaal zit. Hier wat over dat oudere mensen vaker epileptische aanvallen ervaren.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4918803/
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing