Kan je een ander accent hebben als je dronken bent?

Ik was dit weekend met een meisje die normaal, overdag, gewoon ABN praat en 's avonds toen ze dronken werd ineens met een perfect Amsterdams accent praatte. Ik schrok er best wel van maar heb er niks van gezegd. Dacht echt wat zijn dit voor schizofrene praktijken. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Als je echt dronken bent, verlies je wat remmingen en aangeleerde dingen . Zoals het spreekwoord is: dronken mensen en kinderen spreken de waarheid. Kinderen omdat ze nog niet geleerd hebben dat je soms de waarheid beter kunt verzwijgen, dronken mensen omdat ze vergeten zijn wat ze geleerd hebben. Zo kun je dus ook vergeten dat je ABN hebt geleerd, en op het dialect van je kindertijd terugvallen. Je vriendin heeft vast een tijd in Amsterdam gewoond
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ze komt niet uit Amsterdam :p
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is het punt niet @casperrr , dat doet er niet toe. Ook omgaan met mensen die een bepaalde spraak of dialect hebben kan een groot gevolg met zich brengen.
Ik kende iemand die op de middelbare school tussen zoveel anderstaligen verkeerde, dat zij als een buitenlandse klonk die net een inburgeringscursus gevolgd had.
Zij hoorde dit zelf totaal niet en pas toen haar nieuwe vriendje dit ook opmerkte, geloofde zij haar ouders.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is het punt niet??
Ze veranderde haar accent in een uur compleet. Niet tijdens 5 jaar middelbare school. Hou het even op mijn vraag aub.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"ze komt niet uit Amsterdam :p"
Het doet er niet toe dat ze niet uit Amsterdam komt.

Het Amsterdamse accept kan ze van kennissen/vrienden/collega's en uiteraard ook familie overgenomen hebben. Zoals @anneliez al zegt over het verlies van remmingen en aangeleerde spraak/ABN, dat laagje vernis kan je verliezen door een teveel aan alcohol.