Horen ontwikkelingsdoelen bij de WMO, de Zvw of evt. de WLZ?

Doelen zoals contact leren maken, communiceren en voor jezelf opkomen

4 maanden geleden
in: Psyche
Ikhebgeenidee
4 maanden geleden
Hoe zou bij de zvw ontwikkeldoelen kunnen horen?
Wlz: als mensen die gebruik maken van de Wlz in staat zijn om wat te leren, zou het kunnen.
Wmo: "De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) is een wet die gemeenten verplicht om mensen thuis te ondersteunen die niet op eigen kracht zelfredzaam zijn." Daar kan ik me goed bij voorstellen dat gekeken wordt naar mogelijkheden om weer zelfredzaam te worden.
Jelle181
4 maanden geleden
Wat je beschrijft past vanaf 18 jaar het beste bij de zorg vanuit de WMO -> begeleiding. Als de zorg echter wordt geboden door bijvoorbeeld de praktijkondersteuner GGZ of een psycholoog, zal dit worden gefinancierd vanuit de Zvw.

Geef als eerste antwoord