Wat is de aanpak van een kleptomaan?

Ik ken een paar mensen die het hebben volgens de zorgverleners en de cliënten lachen en zitten op te scheppen dat ze het leuk vinden om te stelen zeggen ze

een jaar geleden
in: Psyche
1.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Medicatie eventueel samen met cognitieve gedragstherapie.
Maar uit je omschrijving betwijfel ik of het gaat om kleptomanie.
tinus1969
een jaar geleden
Ga hierover in gesprek met de groepsleiding.

Antwoorden (1)

Kleptomanie is met een passende behandeling vaak goed te genezen. De behandeling van kleptomanie bestaat uit therapie gericht op impulscontrole, vaak door gedragstherapie door een psycholoog of psychiater. Het is van belang een onderliggende oorzaak van de kleptomanie te achterhalen en behandelen. Soms kunnen antidepressiva worden voorgeschreven als ondersteuning bij de behandeling.
fremar
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Vraagsteller is geen therapeut. Het gaat (blijkbaar) om kennissen, buren, of medebewoners.