Hoe kun je je lach inhouden?

Iedere keer als ik ruzie met m'n ouders heb, moet ik lachen. En dan worden ze nog bozer. En mijn moeder wilt dat ik er iets aan ga doen, maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Is dat van de zenuwen? Of een uiting die jezelf niet in de hand hebt? Heb je dat ook in andere situaties?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jordan Raine, onderzoeker naar “Menselijke non-verbale vocalisaties” aan de Universiteit van Sussex in Engeland, geeft ook aan dat het een manier van de hersenen is om de spanning te verlichten, of een soort defensief mechanisme wanneer je met iets heftigs, mogelijk traumatiserends te maken krijgt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.vice.com/nl/article/yw55yw/experts-leggen-uit-waarom-je-soms-moet-lachen-op-ongepaste-momenten

Antwoorden (1)

Subtiel wegkijken. Geen oogcontact zoeken en aan een onderwerp proberen te denken.