Wat betekent De Sociale psychiatrie,kunnen ze voor mij iets betekenen?

Door mijn nek slijtage en moeheid door de uren te lang bezig met de werk,en hepatitis b drager,werkstress(komt door onregelmatige werkwijzer en oneerlijk onder begeleid).
Belangrijk punt is: WSW bedrijf moet nu bezuinigen,dus ze vergeten altijd de werknemers lichamelijk beperking,zoals iedereen mogen niet tillen en sjouwen,zwaar dragen,moeten tocht mee werken,en werkleider beantwoorden: Jij zelf wilt.

Ik wordt dreigement/nodig naar de sociale psychiatrie onder behandelingen,omdat als de werkleider volgens UWV werk bedrijf en arbo arts verklaring(Aanpassingen om te kunnen werken),hoeven ik eigenlijk niet zorgen,maar is echt asociaal!
Daarom heb ik werkstress en rassendiscriminatie gevoeld.
Lastig keer heb ik maagzweer gekregen.

De belangerijkste aanpassingen zijn:

Niet zwaar tillen of dragen.
Schroefbewegingen maken met hand en arm vermijden.
Niet te lang lopen en/of staan tijdens het werk.
Vaste,bekende werkwijzen.
Geen afleiding door activteiten van anderen.
Geen veelvuldige storingen,onderbrekingen,deadlines of productiepieken.
Een aangepast werktempo.
Speciale begeleiding op de werkplek die u hulp biedt bij het oplossen van sociale problemen en evaluatiegesprekken voert.

Genoemde aanpassingen moet ik voor bijna 5 jaren lang bezigt houden(mening en klachtindienen bij het verschillende hulp buro,)dan pas wel gevoeld en heeft opgemerkt van de huisregels uit de Sociale werkvoorziening(WSW).

Mijn vraag is: De Sociale psychiatrie,wat kunnen ze voor mij doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Sociale psychiatrie houdt zich bezig met psychische problemen in relatie tot je omgeving. Vaak bestaat de hulpverlening uit regelmatig contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (SPV).
Je zou deze gesprekken kunnen gebruiken om te bespreken waar je tegen aan loopt, waar je problemen mee hebt. De verpleegkundige kan je helpen structuur in je leven aan te brengen, je steun geven, je helpen aanpassingen te doen die nodig zijn of juist accepteren dat sommige dingen zijn zoals ze zijn.
Wat de sociale psychiatrie voor jou precies kan betekenen, kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar ik zou het niet zien als straf en ik zou proberen het een kans te geven. Je kunt er wellicht veel aan hebben.