Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Af en toe een lichtpuntje in het gezichtsveld, hebben meer mensen dit en wat is het precies?

Ik zie wel eens lichtpuntjes in mijn gezichtsveld. Ik heb het dan niet over floaters (mouches voilantes) of over sterretjes op een helder (fel) oppervlak of oogmigraine (de kartelranden) of flitsen.

Maar een lichtpuntje (als een pixel) die een minisec. flitst en direct weer verdwijnt. Ze zijn niet hinderlijk en heb het al jaren, maar toch ben ik erg benieuwd wat het is en of mensen dit herkennen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan te maken hebben met een loslatend puntje van je netvlies. Je zou er de oogarts even naar kunnen laten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het op willekeurige momenten of is er telkens een lichtbron in de buurt? Wanneer het puntje dezelfde kleur heeft als die lichtbron dan kan het door reflectie in combinatie met oogbewegingen een kort beeld van de lichtbron zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zoiets ook heel af en toe, meestal zijn ze fel blauw. Ik heb me wel eens laten vertellen dat het iets spiritueels is, dat er een of andere geest, gids of engel aanwezig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding