Hoe kan ik een klacht indienen voor een ambulante begeleider die zei dat ik zelfmoord mag plegen?

Ik had 2 jaar geleden te maken met een hele asociale, egoïstisch ambulante begeleider, in plaats van te helpen kwam ze met haar jogging broek elke dag naar mij huis om mij uit te lachen dat ik aan zelfmoord denk, en dat ik niet meer naar buiten durf en depressie had en gaf haat commentaren aan mij.
Ze zei ook recht tegen mijn gezicht jij mag zelfmoord plegen als je niet naar school wilt gaan. Ze zegt dat het mijn schuld is dat ik niet op mijn oude school met andere leerlingen kan omgaan. En ze zei als jij heeft heel mijn familie en mijzelf uitgelachen? Ik weet niet hoe ik daar en klacht kan aandienen en ik dacht zelfs om even naar de politie te gaan. Ik had 2 jaar niks gezegd en wilde door haar bijna zelfmoord plegen? Ze kwam van het organisatie Auriga ik weet niet hoe je en klacht maakt en ik ben bang dat ze zo tegen andere mensen praat. Ik was trouwens 16 en voor een 16 jarige meisje heb ik tot dit dag elke dag trauma’s gekregen en ik dacht dat alles aan mij lag. Ik wist eens niet dat een ambulante begeleider tegen zo’n jonge meisje mag praten? Mijn ouders weten hier niks van. Tegen mijn docenten doet ze aardig maar tegen mij is ze heel anders.
En wat kan ik het beste doen? Want ik kan haar niet zo laten gaan. Hopelijk wordt ze ontslagen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
3.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Dat doe je bij de klachtenafhandeling bij de organisatie waar zij werkt of de patiënten vereniging.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
dit moet je echt melden straks maakt die ambulante begleider nog brokken of erger. zo iemand hoort niet in die sector thuis (geen enkele sector eigenlijk). mogelijk/waarschijnlijk is met haar zelf of haar thuissituatie iets mis en reageert ze dat af. dit soort mensen zie je in allerlei sectoren waar ze duidelijk niet horen. ze moet echt daarop aangesproken worden door haar baas/organisatie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SingingCoyote13
"mogelijk/waarschijnlijk is met haar zelf of haar thuissituatie iets mis en reageert ze dat af".
Met jou veranderstelling geef je een (voor)oordeel af over iemand.
Het gaat er alleen om, dat de begeleidster fout is en dat moet gemeld worden.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Door je opmerking: "tegen mijn docenten doet ze aardig." Klinkt het alsof zij nog steeds contact heeft met jou. Neem op wat zij tegen jou zegt. Kan gewoon met je Smartphone. En ja, dat mag. En nee dat hoef je niet te vermelden (tenzij het om video beelden gaat)

Het beste antwoord

Voor hulp bij het indienen van een klacht, kun je terecht bij het Advies- en klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Vraag naar de cliëntvertrouwenspersoon van Timon.
T. 088 -555 10 00
I. www.akj.nl
Als je gaat bellen, zorg dan dat je de gegevens hebt van de organisatie en de de ambulante begeleider. Zet voor jezelf ook KORT op een rijtje waarom je de klacht wilt indienen. Dat praat makkelijker. Houd pen en papier bij de hand voor als je gegevens krijgt (telefoonnummers, adres e.d.).
Probeer zo rustig mogelijk te blijven, zodat de hulpverlener aan de telefoon makkelijker met je kan praten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Als aanvulling: Omdat je klacht vrij extreem is (ambulant begeleiders horen niet aan te moedigen tot zelfmoord), is de kans groot dat je niet zomaar geloofd wordt. Als je gat klagen, zorg dan voor zoveel mogelijk concrete en specifieke informatie. Zijn er getuigen? Staan je ouders achter je? Heb je het toen aan anderen verteld? Heb je toen een dagboek bijgehouden en dit soort uitspraken opgeschreven? Weet je of dit ook bij anderen heeft gedaan en zoja, willen die ook klagen?
vraagBraak1
3 jaar geleden
Wat betreft de vraag die tinus1969 aan je stelt "Staan je ouders achter je?": Je geeft duidelijk aan dat je ouders hier niets vanaf weten. We weten niet wat je thuissituatie is en hoe het contact met je ouders is. Daarom wilde ik nog toevoegen: Als je bang bent dat je ouders hier niet prettig op zullen reageren, laat dat dan achterwege. Het belangrijkste lijkt me hier dat je de klacht indient. Daarmee kan je voorkomen dat dit bij andere gebeurt en kan je mogelijk zelf hulp krijgen dit te verwerken. Je kan dan eventueel aangeven dat je liever niet hebt dat je ouders het te weten komen omdat je ze het liever zelf op een later tijdstip verteld.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja ik snap het!
Het is ook echt extreem dus daarom wilde ik er niet over praten omdat ik bang was dat niemand mij geloofde. Ik was 16 jaar ik wist niet eens dat je daarover iets mocht zeggen of dat je een klacht
kon indienen. Want ik zei al ik zat niet lekker in mijn fel en ze maakte me ook heel erg bang. Ze wist dat wat ze deed niet goed was dus daarom kwam ze ook elke dag naar mijn huis om me wat bang te maken de dingen die ze zei is zo hatelijk en vies dat ik er niet over mee wil praten. Maar dankjwel allemaal voor advies en tips. Ik ga het bij die organisatie het over hebben hopelijk nemen ze mij serieus en word ik goed geholpen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben ook bang als ik er over iets zeg. Dat ze de ambulante begeleider gaan geloven? Want ik ben ook jong. Het is 2 jaar geleden gebeurd. En wat ik ook zei ze heeft 2 gezichten bij mijn docenten liet ze een hele andere gezicht zien dan wat ze bij mij liet zien. En ze kan echt goed liegen!

Andere antwoorden (1)

Hallo Iemanddd, wat naar om te lezen dat je zo behandeld bent en dat je er nog elke dag last van hebt! Wat goed van je dat je het nu nog durft te melden! Uiteraard willen we graag van je horen wat er gebeurd is zodat we je kunnen helpen. Als je belt naar het algemene nummer van 's Heeren Loo kunnen wij je doorverbinden naar een cliëntvertrouwenspersoon van Auriga of naar een klachtenfunctionaris. Die luisteren naar je verhaal en zullen niets met de begeleidster delen, totdat jij er toestemming voor geeft. Je kunt 's Heeren Loo bereiken op 0800 - 3 555 555. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Ik hoop dat je ons belt. Groeten, Marjo