Hoe kun je iets vergeten?

Ik heb gekeken naar een programma wat mij diep in mijn hart heeft geraakt. Ik denk heel vaak aan die mensen en hoe verschrikkelijk het voor ze is. Soms kan ik het niet uit mijn hoofd blijven en heb ik moeite me te concentreren. Ook heb ik de neiging het programma de hele tijd weer te kijken. Ik wil ik hier graag advies in. Ik wil alleen geen professionele hulp krijgen.
Heeft iemand tips of een link van een website of video?

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Zoek afleiding, houd jezelf bezig.
Pieterke
4 jaar geleden
Inderdaad veel afleiding zoeken.
Rieneke1
4 jaar geleden
Is het mogelijk iets te doen voor mensen die in zo'n situatie zitten als de mensen in het programma wat je hebt gezien? Bewustzijn kweken via social media, een veiling organiseren op fb, doneren, of wat voor hulp dan ook? Dat zou je kunnen helpen. Succes!
Romaysa
4 jaar geleden
Denk NIET aan een groene krokodil. Wat zie je voor je? Juist, een groene krokodil. Ons brein werkt helaas niet zo, als je ergens NIET aan wil denken, dan denk je er juist aan.
Accepteer daarom die vervelende gedachten en zeg tegen jezelf: ik mag dit vervelend vinden en er verdrietig om zijn. Probeer daarna afleiding te zoeken. Succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Probeer hier met mensen in jouw omgeving over te praten. Het delen van je gevoelens en gedachten helpt soms ook al.

Antwoorden (1)

Met Emdr. Doe-het-zelf Emdr is te proberen door iets fysieks ingewikkelds te dien (dansen bv) terwijl je over de schokkende gebeurtenis praat.