Kan je als weekendblower in levenslange pshychose raken?

Weet iemand hier iets meer over?
Op internet vind ik alleen dat je in een psychose kan komen en dat je meer kans hebt daarop als.. blabla maar praten ze daar over levenslange of gewoon een soort "badtrip"?

Mvg

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoe groot is de kans ongv?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
Ritsuka
9 jaar geleden
Zoiets kan altijd, als je daar aanleg voor hebt is de kans groter

Antwoorden (1)

ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te leggen en weet ik ben geen psychiater of psycholoog maar meer een ervaringsdeskundige.

volgens mij is het zo dat je al de aanleg moet hebben (vanaf je geboorte) om psychotische te kunnen worden.
als je die aanleg hebt kan één blowtje net de trigger zijn om er voor te zorgen dat je in een psychose raakt. als je psychotische bent geworden en je komt er niet zelf meer uit dan moet je naar een psychiater, deze schrijft dan antipsychotica voor en na een tijdje is de psychose weer weg. vervolgens nooit meer blowen of wat voor drugs dan ook gebruiken!!!!

wat er ook kan gebeuren is dat je aanleg hebt (vanaf je geboorte) voor schizofrenie, dit is een hele andere koek. want i.p.v. dat je als je na een blowtje psychotisch word en uit de psychose komt met medicijnen blijf je voor de rest van je leven zitten met allerlei nare symptomen. dit betekend dat je o.a. - vaardigheden die je voor de psychose nog kon bent kwijt geraakt. en/of je blijft altijd een beetje psychotisch. en/of je denkvermogen is achteruit gegaan. verder moet je vaak de de rest van je leven medicijnen blijven slikken, omdat de kans groot is dat als je stopt je weer psychotisch word. als je dit namelijk nog een keer gebeurd krijg je bovenop de nare symptomen die je al had nog meer nare symptomen er bij!!

zelf werk ik met (o.a.) mensen die schizofrenie hebben. deze mensen hebben vaak een aantal psychoses meegemaakt in hun leven en kunnen niet meer zelfstandig wonen.
dat dit geen pretje is mag duidelijk zijn.

dus heb je in je familie iemand zitten die schizofrenie heeft ga dan NIET blowen of wat dan ook!!! ook als je een persoon bent die van nature gemakkelijk even de werkelijkheid kwijt raakt zo nu en dan.

mocht je toch willen blowen doe het dan niet alleen maar met een goede vriend (met blowervaring en een gezond verstand) in zijn of jouw huis. blow niet gelijk heel veel maar gewoon een blowtje of een aantal trekjes. kijk dan wat er gebeurd en ga niet als je niks merkt gelijk weer een blowtje opsteken. beslis dan wat je verder wilt doen met het blow gebeuren.

ikzelf blow niet want ik ben al een dromerig type van naturen en dan kan het wel eens fout gaan......