Waar staat in Nederland een goede game afkickkliniek voor tieners?

Deze vraag voor mijn ouders.
Mijn broertje is echt helemaal doorgeslagen, is meer dan 6 uur per dag aan het gamen en ontploft als je waagt om er iets over te zeggen of om zijn game te onderbreken. Hij is nu 15 jaar en zijn game is een MMORPG
Hij kan echt niet meer zonder zijn computer games, schreeuwt en zeurt de hele dag door. Als hij dan nog zijn zin niet krijgt, gaat hij bij vrienden of op school gamen.
Zelf erkent hij niet dat hij gameverslaaft is, hij zegt dat mijn ouders zich aanstellen.

Nu is de vraag, waar staat in Nederland een goede game afkickkliniek? Mijn ouders willen hem niet in een normale afkickkliniek hebben (ook voor gok en drank verslaafden) omdat ze bang zijn dat hij dan met een nog gevaarlijkere verslaving thuiskomt.
Het liefst ook een kliniek alleen voor tieners.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.6K

Antwoorden (4)

http://www.spoor6.nl/game-verslaving

Toegevoegd na 58 seconden:
Als je verslaafd bent en je komt in een kliniek zorgen ze er wel voor dat je er vanaf komt en het risico dat hij met een andere verslaving thuis komt lijkt me vrij klein. sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.crisiscare.nl/gameverslaving

hier helpen ze erg goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is hij inderdaad (zwaar) verslaafd.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Over deze afkickkliniek heb ik heel veel goede dingen gehoord.
Het slagingspercentage (mensen die ook écht ervan afblijven) is erg groot.
Wellicht een idee om even contact met hen te zoeken....
Je kunt altijd nog beslissen om er niet mee door te gaan. ;)
Informatie inwinnen kan nooit kwaad. ;)

sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is dat geen enkel probleem .... wél zal hij zich aan bepaalde regels/afspraken MOETEN houden.
Maar sowieso is het ook belangrijk dat iemand ZELF graag wil geholpen worden ;) anders werkt geen enkele hulpverlening.
Je ouders zullen écht voor zijn bestwil strenger tegen hem moeten zijn. Zolang hij niet ziet dat er consequenties verbonden zijn aan zijn gedrag, zal hij niet (willen) veranderen. Zal hij niet kunnen/willen inzien dat hij toch écht een probleem heeft ... *zucht*
Misschien is het voor jullie ook geen gek idee om eens te praten met iemand van 'de hoop' er is namelijk niet alleen een probleem bij de verslaafde zelf, maar eigenlijk altijd ook met zijn/haar omgeving.
Vaak zorgt de omgeving er voor dat de verslaving in stand wordt gehouden.
Dat noemen ze met een moeilijk woord: 'codependentie' (ik hoop dat ik het goed schrijf).
daarom raad ik je aan ... bel ze gewoon eens en zie wat er (eventueel) van komt ....
Begin eerst met informatie te vragen ... Daar na kun je altijd nog nadenken of je ermee verder wilt of niet.
Sterkte in ieder geval ... het valt niet mee om iemand in je omgeving te hebben die verslaafd is ... en het valt ook niet mee om ermee om te (leren) gaan.
(in feite is niet alleen de persoon die verslaafd is verslaafd, in zekere zin jullie ook ;) .... net als met (andere) ziekten als er één persoon ziek is, dan heeft iedereen in het gezin er (vaak) last van .... als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
Klinkt misschien erg kinderachtig maar je kan hem ook strenger aanpakken en/of maatregels treffen als het gebruik beperken.

Je hoeft hem niet persee naar een afkickkliniek te sturen tenzij het echt zwaar uit de hand loopt en 6 uur per dag is nog redelijk, ik ken mensen die spijbelde voor school en gingen in de nachten door en die zijn er ook vanaf gekomen door strengere maatregelen.
Het is alleen even doorzetten.

Veel succes!