Kan ik een transitie van man naar vrouw ondergaan zonder mezelf te laten opereren aan mijn geslacht?

Ik heb altijd al vrouw willen zijn en ben op het punt gekomen waarbij ik ongelukkig ben om als man door het leven te moeten. Ik ben jaloers op vrouwen zonder aanwijsbare reden. Als ik zie welke band vrouwen met elkaar hebben, wenste ik dat ik daar ook kon bijhoren. Als ik een vrouw op straat zie die iets mooi aanheeft dan analyseer ik haar lichaam vanuit objectief standpunt. Terwijl mannen lust voelen, voel ik nijd. Ik zou willen dat ik ook borsten had, heupen, zachte huid. Al mijn hele leven heb ik die wens. Man zijn voelt als een straf aan. Ik haat lichaamsbeharing, baardgroei.
Toen Bo Van Spilbeeck haar coming out deed voelde ik alleen maar verdriet. Ik was zo blij voor haar dat ze zichzelf kon zijn maar tegelijk ook zo triest dat ik niet dezelfde stap kan zetten.
Regelmatig zet ik programma's met transgenders op tv af omdat ik zo jaloers ben dat zij vrouw kunnen zijn terwijl ik man moet zijn.
Al van kindsafaan zit ik met die onrust en het is me aan het consumeren. Ik kan op niks anders meer focussen dan op mijn wens om vrouw te zijn. Het leven voelt als sleur aan, als overleven.

Ik ben angstig om een geslachtsoperatie te ondergaan omdat zelfs in het beste geval de resultaten niet denderend zijn. Ook is er kans op necrosis en zenuwen die afsterven.

Ik haat elk mannelijk deel aan mezelf maar mijn geslachtsdelen heb ik redelijk vrede mee.

Kan ik een M->V transitie ondergaan zonder geslachtsoperatie? Enkel hormonen, borstimplantaten en gezichtshaar weglaseren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
3.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je al eens bij het Amsterdam UMC geïnformeerd? Zij zijn in genderdysforie gespecialiseerd.

Antwoorden (1)

Hallo,

Natuurlijk kan dat.

Allereerst zul je naar de huisarts moeten gaan voor een gesprek en een verwijzing.
Daarna krijg je een algemeen intakegesprek.
Hierna moet je (oa met psychologen) gesprekken gaan voeren of dit inderdaad de juiste weg is voor jou.
Indien je groen licht krijgt, begint de behandeling. Eerst begin je met hormonen en leven als 'vrouw' in je dagelijkse leven.
Hierna wordt pas gekeken naar eventuele operaties aan de geslachtsdelen en dergelijke.
Jij bepaalt wat je allemaal laat opereren om je fijn te voelen. Waarom? Omdat jij de enige bent die voelt wanneer je 'klaar' bent.
Indien jij je goed voelt met een penis, is dat jouw gevoel.

Weet je......je hoeft nu nog niet te bepalen hoever je wilt gaan.
Gaandeweg voel je of je een gedeeltelijke of volledige transitie wilt.

Heel veel succes!