Waar kan ik mentale hulp vinden als ik zo wanhopig ben dat ik overweeg mezelf iets aan te doen?

Ik ben nu al sinds mijn 10e depressief.. Ik heb social anxiety wat het heel erg moeilijk maakt voor mij om hulp te zoeken. Mijn lichaam begint heel erg te lijden onder mijn depressie en ik heb weinig tot geen levenslust meer.. Ik weet dat ik onopgemerkt naar een dokter of psychiater kan maar ik heb geen geld.. Ik vertrouw mijn leerkrachten ook niet genoeg om hen het te vertellen... Praten over mijn problemen helpt niet meer.. Ik heb actie nodig voor ik mezelf iets aandoe..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
5K

Antwoorden (2)

We hebben je verhaal gelezen en nemen dit uiteraard serieus.
We hebben de persoonlijke details uit je vraag verwijderd zodanig dat hij op onze website kan worden geplaatst.

Zelfmoord is natuurlijk niet de oplossing hoe uitzichtloos je situatie ook lijkt.
Als je het op kunt brengen met iemand te gaan praten is je huisarts iemand die geheimhoudingsplicht heeft EN de weg weet naar instanties die kunnen helpen.

Is dit geen optie neem alsjeblieft contact op met één van onderstaande sites, zij kunnen je absoluut helpen!

https://www.deluisterlijn.nl/

of

http://www.113online.nl/zelfmoord-preventie-aanbod/crisis-chat

Heel veel sterkte en wijsheid!
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Eerste link geeft foutmelding. Sensoor.nl is nu https://www.deluisterlijn.nl/.
Link is volgens mij:
https://www.deluisterlijn.nl/ik-zoek-hulp-home/de-luisterlijn-telefoon.html
amigo
4 jaar geleden
Dank ik zal de links aanpassen
Beste Chelsea, wat moedig en goed van je om je verhaal te delen via Social Media! Je zegt "ik heb geen geld", maar voor een bezoek aan de huisarts hoef je niets te betalen. Hij of zijn Praktijkondersteuner kunnen je eventueel verwijzen.
Mensen, zoals jij, die overwegen zichzelf iets aan te doen willen meestal niet dood. Je wilt alles wat je nu voelt en overkomt niet meer meemaken. Dat is heel goed te begrijpen! Erover praten, over je gevoel maar ook over het gevoel jezelf iets aan te willen doen, kan voor jou het verschil betekenen. Ik weet natuurlijk niet met wie je er al over hebt gesproken maar geef het niet op! Er zijn echt manieren om uit je lijden te komen. Je mag ook altijd bellen met ons! Vereniging Mind Ypsilon. Dat is anoniem als jij dat wilt en we nemen de tijd om je verhaal aan te horen! Kijk op www.ypsilon.org/contact
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
Dit https://www.ypsilon.org/contact lijkt mij de correcte link.