Wat voor stoornis zou aanwezig kunnen zijn als je je mening over anderen niet meer kan inhouden?

Bijvoorbeeld op verjaardagen dat je van alles eruit flapt, zonder dat je je in kan houden.

5 jaar geleden
in: Psyche
2.6K
Erna55
5 jaar geleden
Niet elk gedrag wat iemand niet zint is een stoornis.
Het kan zijn dat de spanning al voor de verjaardagen hoog oploopt. Door de spanning zou het kunnen dat iemand er vanalles " uitflapt" .

Antwoorden (1)

Er hoeft geen stoornis aanwezig te zijn, er zijn gewoon mensen die er vaak vaak van alles uitflappen.
Deze vorm van impulsiviteit zou eventueel kunnen duiden op hyperactiviteit (ADHD), oppositioneel-opstandige gedragsstoornis, antisociale gedragsstoornis of verslaving.
Terechte opmerking van Amadea: het kan ook komen door de ontremmende werking van enkele glaasjes alcoholische drank (al dan niet in verband met een verslaving).
SimonV
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Maar het kan ook komen door de consumptie van enkele glaasjes alcoholische drank. Want dat heeft een ontremmende werking.
Annswers
5 jaar geleden
Dank je wel Simon. Het is niet iets wat altijd zo geweest is bij deze persoon, maar sinds kort, incidenteel.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ADD, schizofrenie, bipolair, stress.......
SimonV
5 jaar geleden
Bedankt Amadea, reactie toegevoegd.
Erna55
5 jaar geleden
Dat iemand er op een verjaardag vanallees uitflapt kan ook goed zonder stoornis verklaarbaar zijn.
- even minder incassering door drukte elders
- besluit om maar eens een weerwoord te geven
- slecht geslapen
- de balen hebben van de familie
- een glaasje teveel op hebben.
Zoeken naar een stoornis omdat iemand zich nu anders gedraagt dan je gewend was, is niet nodig.
Annswers
5 jaar geleden
Er is geen sprake van alcohol. Het gaat om incidentele momenten waarop de persoon zich niet meer kan inhouden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Leeft hij of zij momenteel onder druk, stress?
Is er in de privésfeer en/of werksituatie niks veranderd?
Indien nee, kijk eens naar de leeftijd:
Is de persoon al ouder? Of is het een jong volwassene?
Indien iemand ouder is, kan er toch iets spelen in het brein.
Bij jong volwassenen kunnen wel eens zaken aan het licht komen.