Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is onzekerheid de reden waarom mensen verlegen zijn of is er nog een andere reden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet altijd onzekerheid

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Onzekerheid zal altijd wel een rol spelen. Verlegen zijn zit ook vaak in het karakter. Er zijn mensen die dolgraag in de belangstelling staan maar voor veel mensen is dat niet belangrijk en vinden dat niet eens leuk. Dus karakter speelt ook een rol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzekerheid, verlegen, je niet prettig voelen, niet weten wat te zeggen, niet op de voorgrond durven treden, je het liefst verschuilen, afzeggen om maar niet te hoeven gaan, beetje bang, onbekend....hoe je het benoemt, het komt voort uit onzekerheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verlegenheid kan ook een karaktertrek zijn denk ik: en dan heb je dat meegekregen van je voorouders.

Toegevoegd na 6 minuten:
Verlegenheid is een karaktertrek en uit zich in verlegen gedrag. Aan gedrag kan je wat doen: dus je kunt leren omgaan met je verlegenheid in je gedrag, maar verdwijnen zal het niet.
Leuk filmpje met uitleg:

http://www.youtube.com/watch?v=gMR1IdJEmaI
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx!
Het ligt er aan. Veel mensen zijn onzeker en daardoor verlegen. Maar ook komt het voor dat als je bijvoorbeeld een afspraakje hebt met een hele leuke jongedame, dat je verlegen wordt. Dat komt omdat mensen extra hun best willen doen om goed over te komen, maar dat uit zich dan 9 van de 10 keer in verlegen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht het niet. Ik ben iemand die heel zeker is van zichzelf en altijd (niet steeds terecht) mijn gelijk wil bewijzen.
Nochthans ben ik altijd zeer verlegen tot zelfs introvert te noemen. Ik probeer mijn gelijk of standpunt op een andere manier duidelijk te maken. Men hoort mij zelden op de voorgrond maar de daden zijn er wel.
Eric
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding