Tegenover een beelddenker, ziet een taaldenker echt de woorden in zijn gedachten?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Leevoer: https://onderzoekonderwijs.net/2014/10/20/de-wankele-basis-van-beelddenken/

Antwoorden (1)

Ja, de meeste mensen zien in gedachten de letters B-O-O-M voor zich. Deze manier van denken noem je begripsdenken of taaldenken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Je citeert je bron prima. Een plus hiervoor.
Echter geloof ik geen iota van die hele site.
Alleen al evolutionair is dit kolder. En letters uit je geheugen opdiepen is veel lastiger dan een beeld oproepen. Kijk maar naar het grote aantal spelfouten op deze site.
Alleen bij leren van vreemde talen is het handig er in het begin de tekst bij te hebben. Dit in verband met de andere uitspraak van klinkers etc.