Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je van teveel cafeïne angst en stress krijgen?

Ik heb dit weleens gelezen, maar ik weet niet of het klopt. Ik zelf drink bijna elke dag thee of koffie in de ochtend+middag. De laatste tijd heb ik ook last van symptomen van angst en stress. Op school ben ik bijvoorbeeld vaak zenuwachtig zonder enige reden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
3.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Minderen met cafeine lijkt mij sowieso een goed idee

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Uit onderzoek is gebleken dat cafeïne geen angst veroorzaakt, maar dat wel kan triggeren of versterken bij mensen die al last hebben van angst. De lichamelijke symptomen van cafeïnegebruik lijken ook op die van angst, waardoor het echte angst kan triggeren bij iemand die daar gevoelig voor is.

Neem contact op met je huisarts om dit te bespreken. Ondertussen kun je je cafeïnegebruik minderen, bijvoorbeeld met thee en koffie zonder cafeïne.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
van cafeïne kan je wel stress krijgen, ik ben sinds kort gestopt met cola en koffie drinken en ben veel rustiger in mijn hoofd en voel me beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding