Hoeveel geld zal het kosten om een `asperger` test te doen bij een psychiater?

PS: eerst ga ik naar de huisarts maar hij zal mij waarschijnlijk doorsturen naar een psychiater

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze gaan niet zo zomaar iedereen testen. Er moet wel een reden zijn om te testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook moet de dok aankeiding zien om zo'n test te doen, dus zal je zelf moeten vertellen waar je kast van hebt. Als dat niet naar asperger lijkt te wijzen krijg je ook niet zo'n test

Antwoorden (4)

Dit kun je laten vergoeden door de ziektenkostenverzekering, dus de kosten voor jou zullen 0 zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me daar niet druk over maken. Als de huisarts je doorstuurt, zal de rekening door de verzekering betaald worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
En het antwoord op je vraag is dan natuurlijk: niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er iets getest moet worden op psychiatrisch gebied, stuurt de huisarts je door naar de GGZ of het RIAGG (ligt er net aan hoe dat bij jullie in de buurt heet).

Deze zorg wordt betaald uit de ZVW (zorgverzekeringswet) en daar krijg je dus geen rekening voor. Daar zijn we met z'n allen voor verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al hoef je het niet zelf te betalen, toch hangt er aan zo'n test een prijskaartje, ben wel benieuwd welk bedrag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rond de 300 euro zal het zijn. uiteraard zijn er veel meer instanties dan de GGD of het RIAGG (vrijgevestigde psychologen/psychiaters, of die in het ziekenhuis)
Bovenstaande is al goed advies gegeven. Wil je vooraf zelf controleren of je evt asperger hebt, kun je de volgende test doen:

http://www.aspergersyndroom.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=13

De 'uitslag' blijft natuurlijk een indicatie, dus altijd via de huisarts kortsluiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie net dat mijn gegeven antwoord voor de andere aspergervraag bedoeld is, of niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
vast niet ;-) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wel. Dank. ;)