Nee, dat zijn heel verschillende begrippen.

Mensen die auditief digitaal denken spreken veel tegen zichzelf (met digitaal wordt bedoeld: innerlijke dialoog). Het verschil met auditief (horen) en digitaal (denken) zit vooral in de interne manier van waarnemen. Auditieve mensen horen vooral wat anderen tegen hen zeggen en wat ze zelf gezegd hebben. Auditief digitale personen voeren gesprekken met zichzelf over wat ze waarnemen en daarvan vinden. Dialoog bestaat vooral uit innerlijk commentaar geven over dat genen wat er gebeurt. Digitale personen maken gebruik van elementen uit andere systemen. Ze willen weten of dat gene wat ze waarnemen “logisch is”.

Woorddenken (in woorden denken) doen de meeste mensen, in tegenstelling tot mensen die beelddenken.
Beelddenkers zijn dan mensen van wie wordt verondersteld dat zij voornamelijk en primair in beelden denken. Dat wil zeggen dat nieuwe informatie in beeld wordt opgeslagen en verwerkt.

Toegevoegd na 2 dagen:
Andere opvatting over woorddenken: als woorddenker of ook wel taaldenker schijn je echt letters of woorden te zien terwijl mensen iets vertellen. Woorddenkers hoeven minder informatie tegelijk te verwerken, omdat ze gebeurtenis in taal zien en taal is beperkter dan beeld. Een woorddenker denkt bij de beschrijving ’boom’ daadwerkelijk aan de vier letters b o o m.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt, Woorddenken begrijp ik nog niet misschien een voorbeeld ?. Vaak als je denkt dan praat je in je zelf dit is dan auditief digitaal ,bijv. boodschappen onthouden dan noem je de dingen in je hoofd op.
SimonV
6 jaar geleden
Een woorddenker denkt bijvoorbeeld bij zes vliegtuigen of zes dropjes gewoon aan zes stuks (Logisch, zeg je misschien).
Een beelddenker krijgt bij zes vliegtuigen een beeld van iets groots en bij zes dropjes een beeld van iets kleins. Ook al gaat het om dezelfde hoeveelheid. Dit is lastig voor een beelddenker. http://beeldenbrein.nl/rekenproblemen-door-beelddenken/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heb ook ergens gelezen dat een woorddenker ziet in letters dus denkt aan een stoel en ziet dan de letters.
SimonV
6 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik heb die opvatting toegevoegd.