Niet in die mate,dat je er aan sterft. Laten we het vriendelijk houden en het een afwijking noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we alle ziekten geen ziekten meer noemen en slechts afwijkingen noemen. Wat schieten we daarmee op? Nou, dan hebben we er fijn een boel onduidelijkheid bij.
Als je een obsessie een ziekte wil noemen, ja!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat wel omschreven in de DSM.. Dus ja, het wordt in de psychiatrie als een ziektebeeld afgedaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Narcisme is een term uit de psychologie. Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen. Iemand die narcistisch gedrag vertoont, noemt men een narcist. Eigenlijk heeft ieder mens wel eens een licht narcistische inslag, maar als iemands gedrag er te sterk door bepaald wordt kunnen er problemen met de omgeving ontstaan. Dan kan er sprake zijn van een psychische aandoening, bijvoorbeeld een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Narcisme is een psysische ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een psychische ziekte, eigenlijk een persoonlijkheidsstoornis waarbij iemand zichzelf erg belangrijk vindt of boven anderen verheven voelt. Hij verwacht dat iedereen naar hem zal luisteren of zich altijd gedraagt zoals hij dat wil. Deze stoornis komt voor bij minder dan één procent van de bevolking, en vaker bij mannen dan bij vrouwen. Meestal komt het bij jongvolwassenen aan het licht.