Dat hangt van de mate van het autisme af. Sommige hebben een fotografisch geheugen en moeten daarom ook altijd alles op dezelfde plaats hebben staan, Deze hebben meestal een talent in muziek, getallen enz. . Anderen kunnen zelfs arts worden. velen zullen dingen onthouden, maar hebben geen sociale banden met anderen. Dan heb je ook nog de groep, die jammer genoeg bijna niets of helemaal niets kunnen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mensen met een stoornis in het autistisch spectrum zijn allemaal verschillend. Net zoals ieder neurotypisch mens (zeg maar normaal mens).
Of je dingen goed kunt onthouden hangt af van veel erfelijke- en omgevingsfactoren die niet met autisme te maken hebben. Iemand met een Autisme stoornis kan dus best iets verkeerd onthouden of iets vergeten.

Bij sommige soorten autisme zie je verschijnselen zoals extreem goed kunnen tellen of rekenen. Maar dit is echt een minderheid.
Wat ook wel voorkomt is dat iemand in het Autistisch spectrum heel erg geïnteresseerd is in een bepaald onderwerp zoals automerken of dinosaurussen. Door het autisme is zo'n persoon extreem geïnteresseerd en weet hij of zij dan ook echt álles over dat specifieke onderwerp.