Hoe los ik deze dwang op?

Hallo, ik heb angstdwang, en het stoort mijn ritme van de dag. Stel ik wil iets doen, moet ik aan een positief iets denken. Doe ik dat niet, wordt ik boos.
Heb al meerdere malen dingen kapot gemaakt in mijn boosheid. Net bijvoorbeeld was ik met vrienden aan het spelen, en kwam een touwtje van zn broek tegen mijn slaap aan, en dan schieten de gedachtes door mij heen van: ik voel mij moe, wat gebeurt er. Etc etc etc. Stel ik zie wat op TV voorbij komen van: vliegtuig neergestort, of wat dan ook, moet ik aan woorden denken van: Nee, dat gaat jouw nooit gebeuren. Het is heel vervelend. Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
fremar
6 jaar geleden
een goede psycholoog en of psychiater
Ritsuka
6 jaar geleden
Eens, laat je doorverwijzen door je huisarts naar een psycholoog
Erna55
6 jaar geleden
Hoe oud ben je ?
Cryofiel
6 jaar geleden
Eerst maar eens naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is niet persé een oplossing voor je gedachten zelf; er zit iets achter die gedachte. Bijvoorbeeld perfectionisme of er is iets waarover je de controle verloren bent en daarom wil je hier controle over.
Zoals al gezegd; ga naar de huisarts en kom er samen met een psycholoog achter wat je probleem inhoudt en wat je nodig hebt.

Antwoorden (2)

Maak een afspraak met je huisarts een vraag om een doorverwijzing naar een psycholoog. Een dwangstoornis is een serieus probleem waar je meestal niet zonder hulp van af komt. Een psycholoog kan samen met jou de beste behandelmethode bepalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ben ik al geweest. Het duurt zo lang. Niks helpt eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga je er nog steeds heen? Waarom werkt het voor jouw gevoel niet? Klikt het niet met je psycholoog? Je komt niet in een paar weken van je dwang af. Hoe vervelend ook. Het is iets wat je stap voor stap moet overwinnen, vaak liggen er meerdere oorzaken/problemen aan ten grondslag die je moet aanpakken. In ernstige gevallen kan ook (door een psychiater) medicatie voor worden voorgeschreven. Als verder niets lijkt te helpen, kun je dat eens voorleggen aan je psycholoog. Hoewel het altijd beter is om problemen via de natuurlijke weg aan te pakken, kan medicatie soms toch een optie zijn.
Cryofiel
6 jaar geleden
Soms krijg je tijdelijk medicatie zodat de therapie aan kan slaan. Begint de therapie eenmaal aan te slaan, dan wordt de medicatie afgebouwd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is ook mogelijk dat je meerdere soorten medicatie moet uitproberen en dan duurt het dus al lang voordat deze aanslaat, laat staan de feitelijke therapie.
Echt, Brent, probeer een beetje geduldig te zijn en niet af te haken omdat het langer duurt dan je misschien verwachtte.
Erna55
6 jaar geleden
" Ben ik al geweest. Het duurt zo lang. Niks helpt eigenlijk." Dus begrijp ik goed dat je al psychologische hulp hebt ?
En dat je vindt dat het niet helpt ?
Hoelang heb je al therapie ?
Deskundige hulp, ik begrijp dat je dat besluit al genomen hebt. Wil je intussen meer dan wachten, ga dan eens kijken op waarschijnlijk de beste site op dit gebied:

https://www.dwang.eu

Veel deskundigheid, professionele en/of ervaringsdeskundigheid, informatie die gecheckt is, in goed toegankelijk Nederlands, een forum, een vragenloket waar je zo een vraag kunt stellen (naar keuze privé of openbaar) , een netwerk, enz. De place to be als je wacht en misschien langer dan nodig is. Als het sneller kan, grote kans dat daar iemand je kan vertellen hoe.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik raad je aan om goede hulp te zoeken maak een afspraak bij uw doker en vraag om goede hulp de dokter stuurt u er van zelf naar toe