Kan je door te veel nadenken of zorgen maken calorieen "verbranden"?

6 jaar geleden
in: Psyche
1.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Stress is niet goed voor je hart.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is afhankelijk van je lichaam. De ene persoon valt af bij veel stress/piekeren, de andere persoon komt er juist van aan. Het is niet het piekeren zelf, maar de stress en de hormonen die daarbij vrijkomen die voor afvallen of aankomen zorgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Door meer dan gemiddeld nadenken of zorgen maken zal je ook meer dan gemiddeld calorieën verbranden. Als je vraag over afvallen gaat, helaas. Slechts een enkeling is het gegeven om op die manier beduidend gewicht te verliezen. ——-Maar je valt er niet door af!——- Niet of heel slecht slapen, piekeren, intensief mensen helpen, ook verdriet en nog veel meer is slopend. Het veroorzaakt ‘honger’ (wij hebben nog nooit honger gehad!) en kan dus wel energie kosten. Vandaar de behoefte aan eten, maar je zult er niet slanker van worden. Alleen als je ook (meer) beweegt bij een normale inname van gezonde voeding. Niet zozeer uitgebalanceerd, maar volkoren ipv wit, vers ipv fabrieks en let op suiker! geen vet is niet goed. Het lichaam heeft ook vet nodig. —Kan je door teveel nadenken of zorgen maken calorieën "verbranden"?—
Je verbrandt altijd, het antwoord is dus ja omdat je altijd verbrandt.

Antwoorden (3)

Nee, al je hersencellen werken in contnue dienst.
Nadenken of zorgen maken kost niets extra voor je hersenen.
6 jaar geleden
Jazeker, excessief nadenken en je zorgen maken vreet energie en dus calorieën. Je word dan sneller moe en wil sneller weer wat eten.
6 jaar geleden
roelp
6 jaar geleden
Ja klopt, want na lang studeren bijvoorbeeld krijg ik heel erg honger.
Alle processen in ons lichaam kosten energie.
Alles wat leeft kost energie.
De allerkleinste beweging kost energie.
Creatief bezig zijn kost vaak veel energie.
Naar iemand luisteren kost energie.
Bewust niet naar iemand luisteren kost zelfs meer energie dan je gewoon luistert.
Piekeren om wat dan ook, kost veel energie.
Oplossingen bedenken kost energie.
Je zorgen maken kost erg veel energie, dus verbrandt je calorieën, veel calorieën.
Je boos maken vreet energie.
Je geheel over je toeren raken kost onvoorstelbaar energie, zo veel zelfs, dat je tijdelijk je bewustzijn kan verliezen.