Hoe kan ik van extreme nieuwsgierigheid afkomen?

Heel veel mensen (onder wie mijn vriend en kennissen van ons) vinden dat ik teveel vraag, en dus veel te nieuwsgierig ben. Ik vind dat zelf ook, maar heb geen idee hoe ik hier vanaf kan komen. Kan het bijvoorbeeld liggen aan het feit dat ik Asperger heb?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik bedoel sociale nieuwsgierigheid. Dus als mijn vriend bijvoorbeeld opstaat van de bank vraag ik al snel: "wat ga je doen?" of "waar ga je heen?"

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag het niet aan vrienden of kennisen, zoek het op op internet of in een bibliotheek. Of bedoel je sociale nieuwsgierigheid?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mr Tomaat, ik bedoel inderdaad sociale nieuwsgierigheid. Als mijn vriend bijvoorbeeld opstaat van de bank vraag ik al snel: "wat ga je doen?" of "waar ga je heen?"
erotisi
7 jaar geleden
Misschien is het niet zozeer nieuwsgierigheid maar een kleine vorm van 'verlatingsangst' en wil je informatie controleren/hebben. Als het bijv. niet zo vragen wat voel of denk je dan?
jodyenboyke
7 jaar geleden
Heeft wel te maken met ASS, voor jou kan het belangrijk zijn, dat alles " voorspelbaar" maar vooral duidelijk is.
Je kan hier natuurlijk wel proberen iets beter mee om te gaan. Maar anderen zullen moeten begrijpen dat het voor jou soms wel belangrijk kan zijn.

Antwoorden (1)

Hang overal (echt overal) post-it briefjes op met de tekst: wat moet ik met de info? Wat is de toegevoegde waarde? Wat gebeurt er als ik de info niet meer krijg? Door overal briefjes te plakken doe je ongemerkt aan mindfulness. Een soort 'resetten' van je hersenen. Wel overal plakken en laten hangen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Heel goed antwoord PLUS