Wat kan ik doen tegen mijn somberheid?

Hoi allemaal,

Ik ben Thomas, en ben 16 jaar.
Ik heb al een paar maanden rot gevoelens...
Ik heb van die dagen dat ik me zelf echt haat. Terwijl er niks is gebeurd..
gedachtens van: Wat doe ik hier eigelijk nog? Ik stress vaak over dingen..
de meeste zullen dan denken: 'Owh hij is een puber, dan heb je dat'.
Maar ik vind het egt super irritant...
Dan lig ik in bed en dan blijf ik een dikke uur wakker. En waarom? Omdat ik de hele week op een rij moet zetten. Wat ik moet doen, hoe ik dit ga doen of dat ga doen..

En nu hoop ik dat Jullie een paar goeie tips hebben voor mij wat ik kan doen.

Groetjes

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Mn broer heeft hetzelfde, ondatks dat je er misschien niet meteen aan denkt is naar een huisarts gaan niet eens zo'n slecht plan. Deze kan je helpen of doorverwijzen naar een therapeut. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt over jezelf :) Als je iemand nodig hebt om mee te praten kan je het altijd zeggen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hetzelfde, ben een meisje van 15, maar het gaat met mij nu al een stuk beter. Toen ik het voor 4 maanden lang al had, ben ik naar een psychologe gegaan, zij heeft mij erg geholpen, maar ik heb er zelf ook heel hard aan gewerkt. Als ik weer eens sombere gedachtes kreeg, ademde ik diep in en dan weer uit en probeerde ze te negeren. Ook schreef ik ze vaak op, las ze dan over en realiseerde me dan dat sommige van mijn gedachte gwn onzin zijn. Hopelijk heb je wat aan deze tips en gaat het snel beter, succes!