Komt pdd-nos voor in japan?

graag bron bij vermelden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ik denk inderdaad dat het, zoals Ronron1212 al aangeeft, overal ter wereld voorkomt. Maar Japan staat er wel om bekend, dat er veel vis geconsumeerd wordt. En daarom schijnen die ontwikkelingsstoornissen e.d. er wel veel minder voor te komen!

Het beste antwoord

Omdat ontwikkelingsstoornissen, zoals PDD-NOS, de laatste tijd vaak in het nieuws zijn zou men verwachten dat dergelijke syndromen overal ter wereld zouden moeten voorkomen, en dat onderzoekers en psychologen met de DSM-IV als leidraad al snel tot de conclusie moeten komen dat PDD-NOS een wereldwijd probleem is. Maar niets blijkt minder waar.
Samenvattend is het 'unieke' Japanse probleem dus helemaal niet zo uniek. Het is gewoon een 'unieke' Japanse oplossing voor een bestaande ontwikkelingsstoornis PDD NOS.
Ja het komt er dus ook gewoon voor.