wat kan de reden zijn waarom ik me 's ochtends zo "leeg" voel?

Ik voel me helemaal niet depri of zo, maar sinds een maand of zes voel ik me nagenoeg elke ochtend als ik wakker word alsof ik uit een zwart gat strompel. dan voel ik me heel leeg en down. dat gaat beter als ik op ben en rondloop.
wat er ook gebeurt : ik word happy wakker en direct daarna is daar één of andere angst waardoor ik me down voel en angstig.
ik vraag me af hoe dat komt en wat ik er eventueel aan kan doen....

liveisgreat
12 jaar geleden
in: Psyche
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn er dingen waar je tegenop ziet, heb je teveel hooi op je vork, heb je wel tijd genoeg voor jezelf of is het enkel zo productief mogelijk je dag in vullen en zoveel mogelijk doen in zo kort mogelijke tijd? dingen waar je moeite mee hebt, die veel voeten in aarde hebben, minder motivatie etc? het komt in ieder geval niet uit de lucht vallen, dat is iets wat zeker is :)

Het beste antwoord

het kan ook je slaappatroon zijn. S nachts veel dromen- dus verwerken. Niet voldoende echt de nodige diepe slaap gehad, etc.
Wat misschien goed is is om uit bed te gaan, en iets doen om 'in je lichaam te komen', wandelen, naar buiten gaan, mediteren (actieve meditatie) , rondlopen zoals je al zegt.
Probeer in ieder geval dingen te doen die niet zo met 'denken' te maken hebben.
en die momenten s ochtends voor lief nemen, misschien zit er een tekort, dus een verlangen achter. Voel deze zoals ze zijn. Het leven kan soms gewoon erg leeg 'onvervuld aanvoelen. Wat je s ochtends erg kan voelen, omdat je nog niet 'bezig bent'.
Aandacht voor jezelf dus, en niet alleen aandacht voor 'hoe kom ik er vanaf'.

liefs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien winterdepressie? Ik heb veel contact met onze bedrijf maatschappelijk medewerker en zij vertelde mij dat deze maanden veel mensen down zijn nergens zin in hebben en ook veel ziekmeldingen zijn. Misschien heb jij dat ook onbewust? Probeer eens een zonnebankje te pakken of een licht therapie. Of raadpleeg je huisarts..

Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een maand of zes geleden was het nog volop zomer en toen was het ook al zo. Kan geen winterdepressie zijn dus.
Misschien een signaal om bij stil te staan, laatste tijd veel aan je hoofd gehad of verantwoordelijkheden waar je mee belast bent? Je batterijen moeten ook weer opgeladen worden en neem de tijd om te ontstressen. Op de plaats rust en een vakantie nemen kom je als herboren terug. Probeer als dit niet zo 1,2,3 lukt ook eens aan jezelf te denken en te ontspannen. Ga een lekker weekend weg en ook nee zeggen als je Nee voelt!