hoe kan het dat je op een bepaald bed veel droomt en op een ander niet?

mijn dochter zegt dat ze heel veel nare dromen heeft als ze thuis op haar bed slaapt en bij iemand anders nooit. ik heb het uitgeprobeerd en had dit ook op haar bed en niet op mijn eigen...vreemd dus.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
5.3K

Antwoorden (2)

Misschien ligt het aan de matras. Als dat niet helemaal lekker ligt, dan kan het zijn dat ze te licht slaapt, en daardoor vaker wakker wordt, en dus haar dromen beter herinnert. Misschien droomt ze anders net zo veel, maar wordt ze er niet wakker van,
Het lijkt mij een goed plan om een andere matras te gaan proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles heeft invloed op alles.
Onze brein is een uiterst gecompliceerd systeem.
Onze brein doet niets anders dan waarnemen en daar een conclusie uit trekken, gevraagd en ongevraagd.
Zo kunnen van invloed zijn, de inrichting van de kamer, de indeling, de kleuren, de hoeveelheid licht, de omgevings geluiden enz.
Alles is energie en alle energie kan andere energie beïnvloeden.
b.v. hoogspannings masten die vlak bij staan, het elektro magnetisch veld van b.v een stopcontact. ( men weet hier nog niet voldoende van af)
De materialen van het huis zelf, hout, beton, glas enz.
Het op begane grond slapen ( geaard zijn ) of juist op een hogere etage.
Spiritueel gezien gaat het nog veel verder en kunnen er positieve en negatieve energie aanwezig zijn en invloed hebben.
Alles heeft invloed op alles.
In de ene kamer kan je altijd uitstekend slapen en in een andere kamer vrijwel nooit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onze brein zorgt o.a. voor het wel of niet goed slapen.
En bepaalt hoe wij dromen en het wel of niet onthouden ervan bij het wakker worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
"Alles is energie" is een kreet die je alleen in paranormaalgelovende kringen hoort. Zodra je verder vraagt, wordt het stil. Mensen die dit roepen kunnen zelfs niet uitleggen wat ze met "energie" bedoelen. Een stopcontact geeft een verwaarloosbaar elektromagnetisch veld. De velden die door je pyjama worden geproduceerd wanneer je je omdraait in bed zijn een paar miljard (!) maal zo sterk. Het verhaal over "positieve en negatieve energie" is enkel psychologisch. Psychologie is iets wat in jezelf zit en uit jezelf komt. Het is niet iets dat los bestaat en "ergens in de kamer kan hangen".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
iets wat meetbaar is, zou invloed kunnen hebben.
( maar men weet hier nog niet voldoende van af.) staat er bij.
je gaat verder niet in op ---b.v. hoogspannings masten die vlak bij staan, het elektro magnetisch veld er van.
De materialen van het huis zelf, hout, beton, glas enz.
Het op begane grond slapen ( geaard zijn ) of juist op een hogere etage. Waar staat jouw antwoord?
Cryofiel
9 jaar geleden
ZOU invloed kunnen hebben, zeg je - maar waarom is die invloed dan nog nooit gezien? Als die invloed merkbaar zou zijn, zou ze gemeten kunnen worden. Het feit dat die invloed nooit is gemeten, geeft dus aan dat de invloed niet merkbaar is. Je kunt dan wel blijven roepen dat het altijd nog ZOU KUNNEN - maar dat geldt natuurlijk voor alles. Zo ook voor de positieve invloed van een stopcontact op je nachtrust, toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn meer processen die ( nog ) niet meetbaar zijn, maar toch invloed hebben, waarom deze dan niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ben erg benieuwd naar jou antwoord op de vraag.
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je geen invloed ziet, hoe weet je dan dat die invloed er is?