Hoe straal je zelfverzekerdheid uit?

Er zijn verlegen mensen, er zijn zelfverzekerde mensen, er zijn arrogante mensen en er zijn mensen die over het algemeen zelfverzekerd zijn, maar dit op de een of andere manier niet helemaal uitstralen.

Dit laatste is bij mij het geval. Ik voel mij over het algemeen zelfverzekerd, toch denken mensen vaak dat ik onzeker of verlegen ben.
Dit vind ik vervelend, want een zelfverzekerde uitstraling is ontzettend belangrijk. Ik wil hier dus op letten!

Mijn vraag; Hoe straal je zelfverzekerdheid uit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
1.2K

Het beste antwoord

Misschien kun je eens vragen aan mensen waarom ze dat zo zien. Je kunt rechtop lopen, mensen aankijken enz, maar daarbij tóch onzeker overkomen. Dan is het ook geforceerd. Een open blik zonder arrogantie straalt ook zekerheid uit, iets met een glimlach, maar niet zo veel. Ook rustig bewegen zonder traag te zijn geeft datzelfde effect. Alles onder controle straal je uit door tempo uit je activiteit te nemen zonder sloom te worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Rechte rug.
Mensen recht aan kijken.
Om je heen kijken.
Stevige handdruk geven.
Belangstellig tonen.
Vragen stellen.
Grapje maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hou je blik op ooghoogte als je loopt. Onzekere mensen kijken vaker naar de grond dan zekere mensen. Als je je blik wat hoger richt, ga je vanzelf ook rechterop lopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorg er eerst voor de je je lekker in je vel voelt. Gewoon goed voelt, met een glimlach. Zo kun je mensen ook benaderen. Natuurlijk met een rechte rug en niet staan en lopen als een zoutzak. Zorg verder ook voor een open en hartelijke instelling. Maar als je je goed en gelukkig voelt, zal dit minder een probleem zijn. Je zult merken dat je omgeving hierop positief gaat reageren. Zodat jij hier ook weer op positief reageert. Hierdoor wordt je zelfverzekerder. Want het gaat er niet om hoe je overkomt, maar het gaat erom hoe je zelf bent. Dit is het allerbelangrijkste.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt al een aantal tips ontvangen zoals, rechtop lopen, mensen recht aan kijken en lachen (wetenschappelijk bewezen). Hier bovenop is het zeer waardevol om opzoek te gaan naar de kern van de reacties.

1. Je geeft aan dat mensen denken dat jij onzeker bent. Als dit iets is wat letterlijk benoemd wordt, kun je deze mensen vragen waarom zij dat vinden. Ik denk dat dit je al enorm bewust maakt, hoe jij overkomt op andere. Misschien ook goed om te onderzoeken of het steeds dezelfde situaties zijn, waarin dit voorkomt.

2. Vraag jezelf ook eens af waarom een zelfverzekerde uitstraling zo ontzettend belangrijk voor jou is.