Wat moet ik doen, ik zie het niet meer zitten?

Dat is ook juist de reden waarom het elke dag zwaarder en zwaarder word. Het liefst ga ik nu ook uit huis, want de tijd van doorbijten heb ik gehad. Ik kan gewoon even niet meer. Het beste zou zijn als ik een tijdje uit huis woon.

Graag zou ik van jullie horen wat ik het beste kan doen.

Dankje!

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ben 17 jaar oud en sinds een jaar of 5/6 heb ik geen zin meer om iets te doen. Met mensen praten heeft geen zin en ruzie's thuis zijn niet te ontwijken. Ik heb er gewoon geen zin meer in, niet dat ik niet meer wil leven... Problemen op school zijn de hoofdzaak. Elke ochtend sta ik moeilijk op en denk ik er over na om na school te gaan. Uit eindelijk ga ik 99 van de 100 keer nog niet gewoon omdat ik het niet meer kan.

Dat is ook juist de reden waarom het elke dag zwaarder en zwaarder word. Het liefst ga ik nu ook uit huis, want de tijd van doorbijten heb ik gehad. Ik kan gewoon even niet meer. Het beste zou zijn als ik een tijdje uit huis woon.

Graag zou ik van jullie horen wat ik het beste kan doen.

Dankje!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
Poet
10 jaar geleden
Als je 17 bent is het misschien ook een mooi moment om naar en studentenwoning te verhuizen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar denk ik ook over na, maar dan zijn de ruzie's nog niet opgelost. En tegen mij word al altijd gezegd dat ik weg loop van mijn problemen.
Poet
10 jaar geleden
Nieuwe studie, nieuwe woonplek, nieuwe mensen om je heen. Dan ziet de wereld er soms helemaal anders uit dan je voordien voor mogelijk hield. Mogelijk lost zich veel van de ruzie dan ook op, gewoon door minder dicht op elkaar te zitten en omdat je met je energie met andere zaken bezig gaat zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mhh, dit is zeker iets om over na te denken! Bedankt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je problemen en ruzies thuis omdat het op school niet vlot loopt? Of heb je problemen op school door de ruzies thuis?
Zelf zou ik doen wat Poet voorstelt, maar ik krijg het gevoel dat jij er niet aan toe bent, dat je niet de kracht vindt om zelf iets te veranderen. Of heb ik het verkeerd?

Het beste antwoord

Volgens mij kun je maar één ding doen en dat is met spoed naar je huisarts en dit verhaal vertellen.

Je trekt het niet eens om naar school te gaan. 17 jaar is een verwarrende leeftijd die best ook stress kan geven maar de meeste 17 jarigen bruisen van de energie.

Ook jongeren kunnen last hebben van (angst) stoornissen of depressies. Ik zeg niet dat dit in jou geval zo is maar je huisarts is degene die je kan helpen te bepalen of er een lichamelijk of geestelijke oorzaak is voor hoe je je voelt.

Wat dacht je in hemelsnaam op te lossen met het huis uit gaan, kans is groot dat je dan ook tot niks komt, met als gevolg dat je nog slechter voor jezelf zorgt en ook niet leert hoe dat moet.

Zoek aub professionele hulp, je hoeft verder niemand te vertellen dat je die afspraak maakt.
10 jaar geleden
Summo
10 jaar geleden
wurmpie, natuurlijk weet je niet alle details het verhaal komt op mij over als iemand die zich overal te lamlendig voor voelt. Er zijn heel veel eenzame en ongelukkige mensen. Als de huisarts zegt dat er niets aan de hand is dat een spreekwoordelijke "schop onder de kont" het enige is dat er aan schort, zou ik ook zeggen, lekker het huis uit en het zelf uitzoeken, desnoods ook op de manier die jij beschrijft. Maar als er echt iets aan de hand is, wordt deze vragensteller er niet beter van om in zijn uppie te gaan zitten. Dan heeft hij/zij gewoon hulp en begeleiding nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het wel een goed antwoord, die huisarts is ook nodig om woonruimte te vinden, plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap wat je zegt, en dat is wat ik zelf ook al zei. Ik heb ruzies en problemen met bijvoorbeeld mijn broer en moeder. Als ik hier om uit huis zou gaan ren ik "weer" weg van mijn problemen. Ik heb nu eindelijk de kracht gevonden om gewoon mijn problemen en die het gezin onder ogen te zien. We praten wel wat beter en nog steeds eindigt het met ruzie, maar dit is de zelfde avond op gelost. Ik heb aanvraag gedaan bij Accare, ondersteuning bij .... van alles. Bedankt voor het antwoorden!!

Andere antwoorden (2)

Er zijn ook mogelinkheden om begeleid te wonen, dan krijg je ook hulp met veel dingen bv. Maar ik zou vooral kijken waar het ongelukkige gevoel vandaan komt, en van daaruit aan werken. Bij huisarts krijg je of doorverwijzing ggz en dus diagnose en vaak pillen die onderdrukken of je vraagt om verwijzing naar complementair therapeut die oorzaak aanpakt en niet aan symptoombestrijding doet. Jij hebt de regie en bent verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw problemen zijn persoonlijk en dus niet in zijn algemeenheid te beantwoorden.
Waarom heb je het moeilijk, waarom zijn er ruzies, waarom zie je het niet meer zitten. Dat zijn allemaal vragen die er toe doen om je problemen te kunnen oplossen.

Ik zou eens bellen of mailen met Sensoor.
http://www.sensoor.nl/
Daar zitten mensen die naar je luisteren en je advies op maat kunnen geven:
* Wanneer je ergens anoniem over wilt praten, luisteren wij. We denken met je mee, staan even naast je. Met tijd en aandacht voor jouw verhaal. Dag en nacht zijn wij bereikbaar voor een gesprek van mens tot mens: telefoon (0900 0767 5 ct. p/m), e-mail en dagdelen per chat.